تداوم فعالیت سامانه تا شنبه هفته آینده

0
سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی در جنوب کشور از فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق تا شنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش نبض صنعت،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق واقع در شمال غرب،‌ ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، سواحل دریای خزر،‌ خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، یزد، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

فردا در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و فقط در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز،‌ دامنه‌های زاگرس مرکزی در همدان، مرکز، قم، اصفهان، یزد و شرق سمنان افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق شمال غرب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در کرمانشاه، همدان، مرکزی،‌قم و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران،‌گیلان و غرب مازندران و استان‌های اصفهان، یزد و ارتفاعات کرمان افزایش ابر،‌رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر روی می‌دهد و در نوار شرقی کشور جو آرام و پایداری حاکم است.

شنبه هفته آینده علاوه بر مناطق یاد شده در بخش‌هایی از غرب و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت.

طی 3 روز آینده در شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات افزایش وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. از فردا تا اخر هفته در نوار جنوبی کشور افزایش دما روی می‌دهد.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: جمعه 1402/03/05

نوع مخاطره: افزایش وزش باد تا 20 نات و افزایش ارتفاع امواج تا 1.2 متر درنواحی شمالی خلیج فارس (استان خوزستان)، وزش باد شدید تا 30 نات و افزایش ارتفاع امواج بین 1.5 تا 2 متر در دریای عمان بویژه شرق دریای عمان، وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی تا 26 نات و افزایش ارتفاع امواج تا 1.5 متر در نواحی شرقی خلیج فارس (استان هرمزگان) و بویژه در محدوده تنگه هرمز.

منطقه اثر: دوشنبه 1402/03/01: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، در شمال خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

سه‌شنبه 1402/03/02: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

چهارشنبه 1402/03/03: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

پنجشنبه 1402/03/04: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

جمعه 1402/03/05: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان، تنگه هرمز و مناطق ساحلی شرق خلیج فارس، در استان هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری.

توصیه: منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در محدوده تنگه هرمز و دریای عمان و در صورت لزوم خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی در جزایر تنگه هرمز.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید