تدابیر وزارت صمت و بانک مرکزی سبب تسهیل تامین ارز شده است

0
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت صمت و بانک مرکزی سبب تسهیل تامین ارز در شبکه تامین و ایران خودرو شده، تصریح کرد: در حال حاضر تولید روال عادی داشته و چالشی در زمینه تامین و تغذیه خطوط تولید وجود ندارد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از ایکوپرس، علیمردان عظیمی، با بیان این که پی گیری و مکاتبه با نهادهای مرتبط تصمیم ساز و تصمیم گیر در فرآیند تامین و تولید خودروسازان روال عادی به شمار می رود، نامه منتشر شده در شبکه های اجتماعی درخصوص ضرورت تامین ارز را مربوط به ماه گذشته دانست و اظهار کرد: با توجه به این که یک دستگاه خودرو از هزاران قطعه تشکیل می شود

قرار دادن به‌عنوان تصویر شاخص

و نبود حتی یکی از قطعات مورد نیاز، سبب کسری در تولید می شود از این رو اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد تولید کسری از الزامات مدیریتی در یک بنگاه اقتصادی به شمار می رود.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری شکل گرفته، مشکلی در تولید ایجاد نخواهد شد و بزرگ ترین خودروساز کشور روند افزایشی تولید را برای تامین نیاز بازار و ایفای تعهدات مشتریان حفظ خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: روز گذشته سرپرست محترم وزارت صمت نیز اظهار کرده اند که با وجود تمام مشکلات که از آغاز دولت سیزدهم در صنعت خودروسازی کشور وجود داشته، در سال گذشته برای اولین بار طی چند سال اخیر، تولید خودرو به حدود ۱.۴ میلیون دستگاه رسیده و رشد ۳۹ درصدی ثبت شده است.

عظیمی افزود: به گفته ایشان، با توافقات وزارت صمت با بانک مرکزی، تامین ارز خودروسازان فراهم و نگرانی ها نیز رفع شده است، تولید روزانه خودروسازان نیز افزایش چشم گیری یافته و عرضه به بازار نیز مناسب است به گونه ای که ایران خودرو توانسته ۱۳ هزار محصول خود را زودتر از موعد تحویل، به مشتریان تحویل دهد که اقدامی کم‌سابقه بوده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید