انتقاد از دخالت وزیر صنعت در عزل و نصب مدیران خودروساز

0

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دخالت های وزیر صمت در عزل و نصب های مدیران ارشد این دو خودروساز وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش نبض صنعت، عزت اله اکبری تالارپشتی با اشاره به دخالت های وزیر صمت در دو خودروسازی بزرگ کشور، گفت: باتوجه به سهام اندک دولت در در ایران خودرو(۶ درصد) و سایپا (۱۷ درصد) دخالت های وزیرصمت در عزل و نصب های مدیران ارشد این دوخودروساز وجهه قانونی ندارد و کمیسیون صنایع و معادن برخورد قانونی خواهد کرد.

وی افزود: بنده مکرر به وزیر صمت؛ آقای فاطمی امین تذکر داده ام که به این دو خودروساز بزرگ همچون گذشته به منزله حیات خلوت دولت نگاه نکنید، این نگاه مغایر بامنافع ملی و قواعد درست اداره یک بنگاه اقتصادی است،

وی اضافه کرد: عدم دخالت دولت در این دوخودروساز، موجب شکوفایی استعدادهایی می شود که از درون و برون می توانند به اینها کمک کنند، دولت باید دراصلاح ساختار سایپا و ایران خودرو کمک کند، تا در شرایط مساوی با خودروسازان بخش خصوصی بتواند رقابت کنند.

اکبری تالار پشتی ادامه داد: آنچه که تاکنون بوده، نادیده گرفتن ظرفیت ها و توان  بالای فنی و مدیریتی داخلی این دو خودرو ساز از طرف دولت بوده که همواره نگاه دستوری  و هزینه ساز بوده، و موجب نارضایتی مردم شده، در هر صورت وقتی وزیر صمت با کمک کمیسیون صنایع ومعادن و رای نمایندگان  مجلس موفق به اخذ رای اعتمادشده، خودش را بی نیاز از مشورت با مجلس و کمیسیون نداند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: موفقیت وزیر صمت در بخش عظیم صنعت، معدن و خدمات وابسته که موتور حرکت اقتصاد کشور است، در گرو مشورت و همکاری مجلس و اعتنا به نظرات دلسوزانه نمایندگان است.

به گزارش نبض صنعت، شنیده‌ها حاکی از آن است که طی روزهای آینده سید جواد سلیمانی سکان مدیریت سایپا را به محمد علی تیموری واگذار خواهد کرد. در سابقه تیموری عضویت در هیأت مدیره شرکت خدمات فنی رنا دیده می‌شود.

در کیلومتر 14 جاده مخصوص در ایران خودرو نیز نام یوسف الهی شکیب از مدیران صنعت خودروسازی که در سابقه وی، مدیرعاملی گروه بهمن و عضویت در هیأت مدیره ایران خودرو دیده می‌شود و همچنین محمدرضا مدرس خیابانی؛ مدیرعامل فعلی کشتیرانی برای مدیریت ایران خودرو شنیده می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید