تعیین نرخ سنا برای قیمت‌گذاری در رویه واردات در برابر صادرات خود

0
براساس ابلاغ سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پرونده‌های وارداتی که در آن کالا با روشهای مختلف مانند واردات در برابر صادرات خود وارد کشور شده و امکان ارایه اسناد خرید ارز وجود ندارد، نرخ سنا در روز ترخیص کالا ملاک قیمت‌گذاری قرار می‌گیرد.

به گزارش نبض صنعت، براساس ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پرونده های وارداتی که کالای آن با روشهای گوناگون از قبیل بدون انتقال ارز (در زمان وجاهت قانونی)، واردات در مقابل صادرات و یا از منابع مالی شرکتها در خارج از کشور وارد شده و امکان ارایه اسناد مربوط به خرید ارز وجود ندارد نرخ ارز اسکناس سنا در روز ترخیص کالا ملاک محاسبه قرار میگیرد.

با توجه به این ابلاغیه از این پس هر کالایی که از طریق واردات در برابر صادرات خود وارد کشور شده باشد به جای دلار تلگرامی(نرخ ارز در بازار آزاد) باید براساس نرخ سنا در زمان ترخیص کالا از گمرک قیمت‌گذاری شود. به این ترتیب در صورت تخلف واردکنندگانی که از طریق رویه واردات در برابر صادرات خود اقدام به واردات برخی مدل‌های تلفن همراه به ویژه آیفون‌های آمریکایی رفرش و ریپک شده می‌کنند، مشمول جرایم تخلف در قیمت‌گذاری خواهند شد.

بیشتر بخوانید : پایان رانت واردات از صادرات خود با لایحه ۲ فوریتی دولت

متن نامه معاونت بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به شرح زیر است:

عطف به نامه شماره 344812 مورخ 1402/03/10 در خصوص مبنای نرخ ارز حاصل از صادرات در محاسبه قیمت تلفن همراه تبلت و لپ تاپ به آگاهی می رساند: بر اساس ابلاغیه شماره 60/200256 مورخ 1398/07/22 وزیر وقت صنعت معدن و تجارت و رئیس مجمع عمومی این سازمان ، پرونده های وارداتی که کالای آن با روشهای گوناگون از قبیل بدون انتقال ارز (در زمان وجاهت قانونی)، واردات در مقابل صادرات و یا از منابع مالی شرکتها در خارج از کشور وارد شده و امکان ارایه اسناد مربوط به خرید ارز وجود ندارد نرخ ارز اسکناس سنا در روز ترخیص کالا ملاک محاسبه قرار میگیرد. بدیهی است کلیه شرکتهای وارد کننده بایستی با رعایت سایر موارد مندرج در ضوابط کقیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمتها و دستورالعمل های صادره در این خصوص اقدام نموده و نسبت به درج قیمت در سامانه 124 اقدام نماید.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید