تحویل برق بیشتر به صنایع در اوج گرما

0
برق صنایع،برق کارخانه سیمان
کارشناس اقتصاد انرژی گفت: بسیاری از صنایع در تیرماه سال جاری و در اوج گرما برق بیشتری دریافت کردند که این میزان انرژی بیشتر به جهش تولید صنایع ختم خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال از سوی صنایع تولیدکننده روی و فلزات جانبی این محصول در بورس اوراق بهادار تهران، صنعت روی زنجان در ۳ ماه منتهی به ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲ هزار و ۷۶۰ مگاوات ساعت برق دریافت کرده است.

بر این اساس میزان متوسط ماهانه برق رسیده به صنعت روی در بهار سال جاری ۹۲۰ مگاوات ساعت بوده است. این آمار نشان می‌دهد در یک ماه تیر ۱۴۰۲ نیز میزان انرژی برق مصرف شده در صنعت روی در یک ماه معادل ۱۵۵۷ مگاوات ساعت بوده است.

نگاهی دقیق به آمار بیان شده مشخص می‌کند، صنعت روی فعال در بورس تهران در تیرماه ۶۹.۲۳ درصد بیشتر از میانگین ماهانه در فصل بهار برق دریافت کرده است.

در این راستا، علی رادمهر، کارشناس اقتصاد انرژی گفت: بسیاری از صنایع در تیرماه سال جاری و در اوج گرما برق بیشتری دریافت کردند که این میزان انرژی بیشتر به جهش تولید صنایع ختم خواهد شد.

صنعت روی از پرکاربردترین فلزاتی است که در ایران کاربرد تولید ورق گالوانیزه را برعهده دارد. ایران با داشتن ۱۱ میلیون تن روی، ۵ درصد از ذخایر روی دنیا را به خود اختصاص داده است اما کمتر از یک درصد روی دنیا در ایران استحصال می‌شود.

کارخانه سرب و روی انگوران واقع در زنجان، بزرگترین معدن روی در ایران است که در ۱۳۵ کیلومتری زنجان واقع شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید