ترک فعل بانک‌ها در اعطلای تسهیلات به تولید

0
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: برخی بانک‌ها در اعطلای تسهیلات به حوزه تولید ترک فعل می‌کنند بطوریکه دستگاه قضایی هم به عملکرد مدیران بعضی بانک‌ها ورود کرده است.
به گزارش نبض صنعت، مهدی برادران افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با صراحت اعلام کرده که نظام بانکی باید به مصوبات این ستاد عمل کند، اما برخی از بانک‌ها بطور مستمر برای اعطای تسهیلات ترک فعل می‌کنند.
وی اضافه کرد: در حوزه تسهیلات بانکی باید اولویت بانک‌ها اعطای تسهیلات به حوزه تولید باشد و نه مصرف، حتی اگر می‌خواهند به مصرف کنندگان تسهیلات بدهند باید برای مصرف محصولات داخلی باشد.
برادران ادامه داد: در حوزه انرژی نیز بجای تمرکز بر تولید، انرژی را بدون محدودیت برای مصرف عرضه می‌کنند بطوری که برق تولیدکننده دچار محدودیت می‌شود، اما برق پاساژ‌ها و مراکز تجاری قطع نمی‌شود و این موضوع به بهره وری تولید و اشتغال لطمه می‌زند.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت:هر قدر میزان تولید کاهش یابد با توجه به تقاضایی که وجود دارد، میزان قاچاق افزایش می‌یابد، اگر با ایجاد موانع و محدودیت‌ها در حوزه انرژی باعث کاهش تولید شویم باید منتظر افزایش کالای قاچاق نیز باشیم.
انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید