بهره برداری از ۷۶۰ طرح در شهرک‌های صنعتی

0
شهرک صنعتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ظرفیت مطلوب صنایع کوچک در ایجاد اشتغال گفت: ۷۶۰ طرح صنعتی با اشتغال ۱۵ هزار و ۹۶۰ نفر از ابتدای امسال تاکنون در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش نبض صنعت، فرشاد مقیمی اظهار کرد: مقرر شده تا همکاری و برنامه ریزی خوبی در استان برای توسعه صنایع کوچک و پایین دستی انجام شود.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۳۹۵ واحد صنعتی در کشور احیا شدند که باعث ایجاد هفت هزار و ۵۹۵ شغل گردید.

مقیمی ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید برای ۶۵۰ واحد صنعتی در سطح کشور انجام گرفت که با این اقدام پنج هزار و ۵۰۰ اشتغال جدید ایجاد شد.

معاون وزیر صمت یکی از سیاست‌های این سازمان را افزایش ظرفیت تولید صنایع دانست و افزود: ۲۵۰ واحد تولیدی در کشور شناسایی شدند که تا ۵۰ درصد امکان رشد تولید داشتند، اقدامات خوبی برای این واحدها صورت گرفته است.

مقیمی یکی دیگر از سیاست‌های این سازمان را جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای فعال عنوان کرد و افزود: از واحدهای صنعتی فعالی که مشکل تامین مواد اولیه دارند نهایت حمایت انجام خواهد شد تا از احتمال تعطیلی این واحدها جلوگیری شود.

وی از بانک‌ها برای تامین منابع ثابت و گردش واحدهای تولیدی خواست که نهایت همکاری را داشته باشند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ۴۹ هزار طرح در شهرک‌های صنعتی کشور در دست ساخت است بیان کرد: سه هزار و ۳۰۰ طرح در کشور پیشرفت بالای ۸۰ درصد دارند که از این تعداد سهم استان در این بخش ۱۲۰ طرح است.

وی گفت: وزارت صمت در نظر دارد برای حمایت مالی از صنایع از بازار سرمایه جذب منابع کند اما واحدهای صنعتی انتظار دارند در مرحله اول و ابتدای کار بانک‌ها در زمان‌کوتاه‌تری حمایت کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید