واگذاری سهام ایران‌ خودرو و سایپا تعیین‌ تکلیف می‌شود

0
سهام خودروسازان
سهام خودروسازان
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: باقیمانده سهام ایران‌خودرو و سایپا نزد دولت بعد از رفع موانع قانونی واگذار خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، مالک رحمتی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد واگذاری سهام خودروسازان اظهار کرد: حدود ۵.۶ درصد از سهام ایران خودرو و حدود ۱۵ درصد از سهام سایپا در اختیار دولت است که رقم چندانی نیست.

وی افزود: واگذاری سهام برخی موارد قانونی داشته است مثل وثیقه بودن این سهام ها. به دنبال آن هستیم که با رفع این موانع قانونی این سهم از خودروسازی‌ها را نیز واگذار کنیم. خودروسازی‌ها از لیست واگذاری‌ها خارج نشده‌اند.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی اخیرا وعده واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا را داده و گفته است وزیر صنعت برنامه و ایده ویژه‌ای برای واگذاری سهام خودروسازها دارد که لازم است در این زمینه دو وزارتخانه اقتصاد و صنعت با هم برای این کار اقدام کنند. به همین منظور پس از اینکه دو وزارتخانه به طور مشترک در خصوص برنامه و نحوه واگذاری به توافق برسند، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

سهام عدالت مشمولان جدید چه شد؟

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در خصوص سهام عدالت مشمولان جدید توضیح داد: بحث جاماندگان سهام عدالت عبارت صحیحی نیست و برخی  افراد جدید مشمول این سهام شده اند. اکنون حدود ۴ میلیون نفر مشمول جدید سهام عدالت هستند.

بیشتر بخوانید: تشکیل کمیته‌ای برای واگذاری سهام خودروسازان

بیشتر بخوانید: از سال ۹۷ دولت سهام دار صنعت خودرو است

وی افزود: در این دولت دغدغه این بوده  که سبد سهام لازم برای این عزیزان ارائه شود. ۲۰ روز پیش سبد سهام عدالت تعیین شد. قبلا سهام عدالت  یک میلیون تومان بود. برای این افراد باید با توجه به ارزش روز، ۱۰ میلیون تومان سهام در نظر بگیریم. این افراد جزو ۳ دهک پایین جامعه بوده و بیشتر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

رحمتی گفت: ما باید ۵۰ همت سهام را معرفی می‌کردیم تا فرآیند اجرایی واگذاری این سهام  آغاز می شد. اکنون ۵۲ همت سهام را به دولت معرفی کردیم  در این لیست ارائه شده ۱۲ شرکت خوب سازمان خصوصی سازی انتخاب شده اند که احتمالا در جلسه دولت برخی از این ها تعدیل خواهد شد. پس از اینکه سبد سهام مشخص شود فرایند اجرایی واگذاری این سهام آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید