وزارت صمت انتخابات اتاق بازرگانی را مجددا برگزار کند

0
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به رای شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی عملا دیگر آقای سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی برکنار شده است و باید وزارت صنعت، معدن و تجارت مجددا انتخابات اتاق بازرگانی را برگزار کند.

به گزارش نبض صنعت، جعفر قادری با اشاره به رای هیات عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی مبنی بر برکناری سلاح‌ورزی از ریاست گفت: طبق رای شورای عالی نظارت باید آقای سلاح‌ورزی برکنار شود و عملا ادامه کار او خلاف قانون است و باید به قانون تمکین کند. وزارت صنعت، معدن و تجارت هم باید با برگزاری انتخابات جدید رئیس جدید اتاق بازرگانی را تعیین کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه قانون اتاق بازرگانی ایرادات و اشکالاتی دارد تصریح کرد: ما برای رفع این ایرادات طرح اصلاح قانون اتاق بازرگانی را ارائه کردیم، یکی از این خلأ‌ها موضوع تایید صلاحیت‌ها است.

وی توضیح داد: وقتی قرار است رئیس اتاق بازرگانی در جلسه سران قوا حاضر شود طبیعتا باید تایید صلاحیت آن هم به درستی انجام شود که این اتفاق رخ نمی‌دهد. این طرح هنوز در نوبت بررسی قرار نگرفته اما باید هرچه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

شامگاه دوشنبه اول آبان با رای اکثریت اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، انتخابات ۲۸ خرداد ریاست اتاق بازرگانی ایران ابطال و حسین سلاح‌ورزی از ریاست برکنار شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید