رییس جدید اتاق بازرگانی باید هر چه سریع‌تر تعیین شود

0
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه باید هر چه سریع‌تر با برگزاری انتخابات رییس جدید اتاق بازرگانی ایران تعیین شود، گفت: تعلل و وقت‌کشی در برگزاری انتخابات رییس این نهاد، پس از اعلام نظر شورای‌عالی نظارت جایز نیست.

به گزارش نبض صنعت، امیرحسین کاوه اظهار داشت: باید در نظر داشته باشیم اتاق بازرگانی باید محفل و جایگاهی برای مشاوره سه قوا با بخش خصوصی باشد و سکو و منبری برای بیان مشکلات تولیدکنندگان و رفع آن محسوب می‌شود؛ در صورتی که این خاصیت اصلی خود را از دست بدهد تبدیل به مهمانی دوستانه فعالان اقتصادی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر موضوعی که در امین بودن اتاق بازرگانی ایجاد شک کند باید از میان برداشته شود، تصریح کرد: بخش خصوصی نیاز به مشاوری دلسوز دارد که در جهت پیشرفت این بخش گام بردارد؛ اما در ۲۸ خرداد امسال کسی که تایید صلاحیت نشده بود، نامزد ریاست شد و در پی آن بیشترین بحران خودساخته به علت توجه به دوستی‌ها و رودربایستی‌ها به وجود آمد.

کاوه با بیان اینکه اگر فرد دیگری در این مسیر قرار می‌گرفت عده‌ای اجازه این رخداد غیرقانونی را نمی‌دادند؛ اما رفاقت موجب ایجاد این شرایط شد، خاطرنشان کرد: اکنون که شورای‌عالی نظارت اعلام کرده که انتخابات به علتی که از همان نخست مطرح شده بود مورد تایید نیست، اعضای هیات نمایندگان زودتر از موعود درخواست جلسه فوری بدهند کنند تا این بخش از حالت بلاتکلیفی خارج شود.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: در این جلسه اضطراری با مشخص شدن نامزدهای جایگاه ریاست، فرآیند تایید صلاحیت طی و انتخابات برگزار شود؛ زیرا تعلل و وقت‌کشی در این شرایط جایز نیست.

وی با بیان اینکه از هیات رییسه انتظار می‌رود مانند مواقع بحران، شرایط را مدیریت کند، تاکید کرد: در این شرایط بخش خصوصی از بلاتکلیفی خارج می‌شود و می‌تواند به کارهای اصلی اتاق بازرگانی بپردازد؛ در حالی که طی پنج ماه گذشته محوریت موضوعات اتاق بازرگانی مربوط به درست و غلط بودن حضور رییس اتاق بوده و پیشرفتی در فرآیندهای این نهاد رخ نداده است.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه این فقط یک دعوای حقوقی نیست، خاطرنشان کرد: باید به صورت تعاملی به این مسئله پرداخته شود؛ زیرا تنها در این شرایط است که فعالان اقتصادی و دولت منفعت بیشتری را به دست می‌آورند و اتاق بازرگانی می‌تواند با چانه‌زنی سهم بیشتری از اقتصادی دولتی و حاکمیتی به دست آورد.

کاوه با بیان اینکه باید اقتصادی رقابتی، فعال و پویا داشته باشیم، اظهار داشت: این مهم تنها با هم فکری، مشورت درست و سهم بیشتر بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی رخ خواهد داد.

عضو اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: اتاق بازرگانی می‌تواند مشکلات هر ساله در زمینه‌های تحریم، ارز، خرید مواد اولیه، صادرات و واردات را با دولت در میان بگذارد و برای ایجاد چنین شرایطی بدون لجبازی و بی‌توجهی به منافع اقتصادی کشور، انتخابات صحیح و درستی برگزار شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مصداق ابطال انتخابات اتاق بازرگانی را داشته‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر فقط یک نفر در جایگاه ریاست باید تغییر کند که اتفاق خاصی نیست هر چه سریع‌تر با برگزاری انتخابات می‌توان جایگزین را اعلام کرد و همه موضوعات را منوط به یک نفر نکرد.

کاوه با تاکید بر اینکه نباید اتاقی رییس محور داشته باشیم، زیرا این موضوع ضربه به این نهاد وارد می‌کند، تصریح کرد: باید مسائل با خرد جمعی پیش برود و به دنبال قهرمان سازی نباشیم تا با رعایت آیین‌نامه‌ها، حق و حقوق دیگر اعضا با تدبیر رعایت شود و با خروج از بلاتکلیفی و مشکلات را حل کنیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: واگذاری حل مشکلات به زمان اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند، زیرا در همان آغاز نیز اگر به تذکرات شورای‌عالی نظارت توجه می‌شد با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم؛ اما کسی توجه نکرد.

کاوه تاکید کرد: هر چه سریع‌تر ارکان اتاق باید به وظایف خود عمل کنند و جایگزین ریاست را اعلام کنند تا در آینده همه تابع قانون باشند و مطابق آن عمل کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید