راه اندازی هزار و ۲۴۰ واحد تولیدی جدید از ابتدای امسال

0
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۲۴۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه اندازی شد که با راه اندازی این واحدها، برای ۱۷ هزار و ۷۲۷ نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش نبض صنعت، فرشاد مقیمی افزود: همچنین ۸۹۷ واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از ابتدای سال تاکنون به چرخه تولید بازگشت که در مجموع  برای حدود ۳۶ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شغل ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۹ هزار واحد فعال صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که برای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

مقیمی گفت‌: صنایع کوچک ۱۷ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده است و ۴۵ درصد از نیروی انسانی شاغل در بخش صنعت مربوط به حوزه صنایع کوچک است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در حوزه ارتقای فناوری صنایع مستقر ۲۰ فن بازار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شکل گرفته، بیش از ۲ هزار و ۱۱۵ نیاز فناورانه بخش صنعت شناسایی و بیش از ۵۶۰ نیاز فناورانه بخش صنعت مرتفع شده است که ۱۲۰ مورد مربوط به امسال بوده است.

مقیمی، ادامه داد: در حوزه توانمندسازی نیرو‌های شاغل در صنایع کوچک نیز ۵ هزار و ۸۴ دوره آموزشی به صورت حضوری و الکترونیکی برای شاغلان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برگزار شده است.

وی گفت: توانمندسازی و پایدارسازی واحد‌های صنعتی فعال، توانمندسازی ظرفیت‌های صادراتی و برنامه‌ریزی برای نوسازی و بازسازی صنایع از دیگر برنامه‌های سازمان در حوزه توانمندسازی کارآفرینان در حوزه نرم افزاری است.

مقیمی افزود: احداث شهرک‌های تخصصی به منظور استقرار صنایع پایین دستی تولیدی و صنعتی، ایجاد مراکز خدمات فناوری و کسب و کار و شهرک‌های فناوری، احداث واحد‌های کارگاهی و توسعه پایدار فضای سبز نیز از برنامه‌های سازمان در حوزه توانمندسازی کارآفرینان در حوزه سخت افزاری است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید