روابط خاص حاکم بر شبکه خودرویی، واردات خودرو را کُند کرد

0
واردات خودروی کارکرده
یک نماینده مجلس با بیان اینکه می‌توان برای واردات خودرو از منشا ارز خارجی استفاده کرد، گفت: روابط خاص حاکم بر شبکه خودرویی چه قطعه‌سازی و چه خودروسازی موجب می‌شود، این مسیر کُند شود که باید این مسیر اصلاح شود.

به گزارش نبض صنعت، علی اصغر عنابستانی با انتقاد از روابط خاص حاکم بر شبکه خودرویی کشور، گفت: از زمان ابلاغ قانون ساماندهی صنعت خودرو بیش از یک سال می‌گذرد، اما متاسفانه مقدمات اجرای قانون در دولت طول کشیده است. به همین دلیل در نشست مجلس، وزیر صمت مورد سوال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع واردات خودرو در جلسه علنی مجلس با حضور وزیر صمت و رئیس بانک مرکزی بررسی شد، ادامه داد: آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در دولت مصوب شده است، امیدواریم با سرعت اقدامات لازم اجرایی شود.

وی اضافه کرد: می‌توان برای واردات خودرو از منشا ارز خارجی استفاده کرد هرچند براساس گزارش رئیس کل بانک مرکزی ارز موردنیاز برای این موضوع تخصیص داده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: سنگ اندازی‌در مسیر واردات خودرو موجب نابسامانی در بازار می‌شود

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: روابط خاص حاکم بر شبکه خودرویی چه قطعه‌سازی و چه خودروسازی موجب می‌شود، این مسیر کُند شود که باید این مسیر اصلاح شود.

عنابستانی با بیان اینکه نظارت مجلس یک نظارت عالیه است به این معناکه وزیر را درباره مسئله کلان مورد سوال قرار می‌دهد و امیدواریم به مراحل بعدی این نظارت که سوال بعدی، استیضاح و… است کشیده نکشد، افزود: مردم ما حق دارند بین کالای داخلی و کالای خارجی انتخاب کنند، باید در حین  حمایت از تولید داخل این حق انتخاب را برای مردم ایجاد کنیم با اجرای این قانون تولید داخلی نیز باید تلاش کند که خود را وفق داده و کیفیت خود را ارتقا و قیمت خود را کاهش دهد که تحقق این مهم با اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو ممکن است؛  امیدوارم جلسه موجب تسریع در اجرای این قانون شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید