سنگ اندازی‌در مسیر واردات خودرو موجب نابسامانی در بازار می‌شود

0
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت:  ارز موردنیاز برای واردات خودرو باید تامین شود، هرچند ارز در موضوع واردات خودرو اهمیت بسیاری دارد، اما از ارز مهم‌تر عزم است.

به گزارش نبض صنعت، معین الدین سعیدی با اشاره به نشست نظارتی مجلس شورای اسلامی برای بررسی نحوه عملکرد وزارت صمت برای واردات خودرو، گفت: یکی از مواردی که مجلس پای تصویب آن ایستاد، موضوع واردات خودروهای نو و کارکرده بود؛ اما در عمل تدوین و ابلاغ آئین‌نامه واردات با تاخیر بسیاری همراه بود و از سوی دیگر در این آئین نامه شروطی در نظر گرفته شد که واردات انحصاری شد همچنین بین دولت و واردکنندگان نیز تعامل مناسبی صورت نگرفت و سازمان استاندارد نیز برای واردات شرایط محیرالعقولی پیش‌بینی کرد، یکی دیگر از مشکلات نیز تعرفه واردات بود زیرا این تعرفه به گونه‌ای بود که واردات و قیمت خودروهای وارداتی را دچار چالش کرد.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاخیر و تعلل دولت در ابلاغ آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، ادامه داد: این موضوعات منجر به طرح سوال از وزیر صمت در جلسه امروز صحن علنی مجلس شد؛ هرچند وزیر صمت در این زمینه تلاش‌هایی انجام داده است اما به نظر می‌رسد نفوذ کارخانه‌های داخلی به گونه‌ای است که اجازه اجرایی شدن این قانون را نمی‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی و نظارتی مجلس، اضافه کرد: یکی از این ابزارها طرح سوال است که در جلسه امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت، یکی دیگر از این ابزارها نیز استیضاح و اعمال ماده 234 آئین‌نامه داخلی مجلس است که می‌تواند مطرح شود، امیدواریم تمام این پیگیری موجب شود که مردم شیرینی و حلاوت این قانون را احساس کنند.

این نماینمده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه مجلس برای تصویب این قانون تلاش بسیار کرد زیرا هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت با آن مخالف بود، اما قانون به درستی اجرایی نشده است و مردم وجود سختی‌ها در مسیر واردات خودرو را نمی‌پذیرند.

تعلل‌ها و سنگ اندازی‌هایی در مسیر واردات خودرو موجب نابسامانی در بازار می‌شود

سعیدی بیان کرد: این تعلل‌ها و سنگ اندازی‌هایی که در مسیر واردات خودرو ایجاد شده، موجب شده که قیمت خودرو در بازار مجدد افزایش پیدا کند، در حالیکه اگر این سنگ‌اندازی‌ها مرتفع شود، قیمت‌ها منطقی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: با انتشار خبر تصویب قانون واردات خودرو، قیمت‌ها تا حد زیادی کاهشی شد، مسلما با عملیاتی شدن این قانون قیمت‌ها ساماندهی بیشتر خواهد یافت.

وی با بیان اینکه آقای دکتر قالیباف نیز در جلسه غیر علنی گلایه کردند که چرا برخی از مسئولان دولت بیان می‌کنند که ارز برای واردت خودرو نداریم، افزود: ارز موردنیاز برای واردات خودرو باید تامین شود، هرچند ارز در موضوع واردات خودرو اهمیت بسیاری دارد، اما از ارز مهم‌تر عزم است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید