موافقت با تشکیل کمیته‌ تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام

0
تسهیلات صنعت
تسهیلات صنعت
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: این کمیسیون با تشکیل کمیته‌ای در دولت برای تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام در کشور و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی موافقت کرد.

به گزارش نبض صنعت، سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به تصویب پیشنهادی در خصوص تامین منابع مالی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در کشور در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: به منظور توسعه روش‌ها و الگوهای تامین مالی و استفاده از ابزارهای مالی جلب سرمایه‌های بخش غیردولتی و اهرم‌سازی صنایع منابع عمومی برای اجرای طرح‌های تملک دارایی سرمایه و پروژه‌های پیشران کمیته‌ای مرکب از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، دستگاه اجرایی ذی‌ربط، نمایندگان صندوق توسعه ملی، شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌ها تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیته مذکور موظف است، نسبت به طراحی روش‌ها و ابزارهای تامین مالی پروژه‌های یاد شده به شورای اقتصاد اقدام لازم را انجام دهد، پیشنهادات کمیته مزبور نیز با تصویب شورای اقتصاد برای تامین مالی این پروژه‌ها لازم الرعایه  است.

دلخوش تاکید کرد: یکی از مشکلات کشور پایین بودن سطح سرمایه گذاری است و طی ۱۰ سال گذشته کاهش داشته که یکی از دلایل آن نبود روش‌های جذب منابع مردمی است و باید به منظور اصلاح روند فعلی به سمت اصلاح روش‌های تامین مالی حرکت کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس افزود: در این راستا امروز پیشنهاد تشکیل این کمیته را مطرح کردم، نقش اصلی در این مصوبه را نیز دولت برعهده دارد و باید با تشکیل کمیته مورد نظر منابع مالی را به منظور تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام ساماندهی کند.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات کنونی کشور در خصوص تامین مالی این است که متولی ندارد و به همین دلیل پروژه‌های عمرانی نیمه تمام مانده‌اند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید