سرمایه‌‌گذاری بخش معدن در انحصار دولت

0
رئیس انجمن سنگ آهن ایران تاکید کرد که سرمایه گذاری در بخش معدن نباید منحصر به دولت باشد و فضا باید برای بخش خصوصی و متخصصان باز شود.

به گزارش نبض صنعت، مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: ایران کشوری با مزیت معدنی است. درست نیست که ایرانی باشیم و معدن را نادیده بگیریم، مخصوصا برای کشوری که صنایع پایین دستی اش خیلی رشد نکرده است و امروز محصولات نهایی ما نتوانستند با کالاهای خارجی رقابت کنند.

او افزود: سوال این است که آیا ما بلاخره معدن را در کشور به رسمیت می شناسیم یا خیر؟  امروز معدن زیر مجموعه صنایع در کشور محسوب می شود و پرچم آن از دستش گرفته شده است. مهمترین موضوع بخش معدن سرمایه گذاری است. اگر قرار است سرمایه گذاری فقط به دولت منحصر باشد دیگر بحثی نداریم و جلسات فقط باید در سازمان های دولتی برگزار شود.

اکبریان ادامه داد: اما اگر منظور از سرمایه گذاری یعنی مردم، بهره برداران و متخصصان آن وقت باید فرصت کار را برای همه فراهم بیاوریم. اینکه سرمایه‌گذاران را چگونه مشتاق به سرمایه‌گذاری در محدوده‌های اکتشافی و معدنی کنیم موضوع بحث دیگری ست.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به رعایت اخلاق حرفه‌ای مهندسی در اکتشافات معدنی اظهار داشت: برای خرید و فروش محدوده‌های معدنی باید شاخص و معیارهایی تعیین شود که طبق آن افراد و یا سرمایه‌گذاران بتوانند چارچوب مشخصی را برای سرمایه خود به صورت تدوین شده داشته باشند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید