رشد ۱۳درصدی واردات پاکستان از ایران در یک سال گذشته

0
وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی مواجه شده و ایران دهمین منبع واردات پاکستان در این ماه شده است.

به گزارش نبض صنعت، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

پاکستان در ژانویه سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۸۳ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۱۰۴ میلیون دلار افزایش یافته است.

رشد ۲۵ درصدی واردات پاکستان از ایران در نخستین ماه سال جاری میلادی در حالی است که طی ۱۲ ماهه سال قبل نیز واردات این کشور از ایران با رشد ۱۳ درصدی مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود.

بر اساس این گزارش، ایران در میان منابع واردات پاکستان در ژانویه ۲۰۲۴ در رتبه ۱۰ قرار گرفته است. بیش از ۲ درصد کل واردات پاکستان در این ماه از ایران تامین شده است.

کل واردات پاکستان در ژانویه امسال ۴۷۳۷ میلیون دلار اعلام شده است. چین با ۱۲۹۶ میلیون دلار بزرگترین منبع واردات پاکستان در این ماه بوده و قطر با ۳۸۸ میلیون دلار و امارات با ۳۰۵ میلیون دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار داشته اند.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران روندی نزولی را طی کرده و از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته و در دولت سیزدهم واردات این کشور از ایران ۲.۵ برابر شده از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید