دلیل تعطیلی سایپا چیست؟

0
با افزایش خودروهای دپو شده در کف کارخانه های خودروساز و سرعت گرفتن تامین قطعات ناقصی خودروها، تیراژ تولید خودروسازان کاهش یافت تا کارگران به تکمیل خودروهای ناقص بپردازند.

به گزارش خبرنگار نبض صنعت، نبود برخی قطعات لازم برای تولید خودروهای داخلی به ویژه قطعات الکترونیکی باعث شده تا تعداد خودروهای دپوشده در کف پارکینگ خودروسازان روز به روز افزایش یابد. اما ظاهرا طی روزهای اخیر تامین این قطعات سرعت گرفته به طوری که به گفته مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعه سازان، با اتمام تعطیلات سال نوی چین، تامین قطعات عموما الکترونیک که عامل نقص خودروها است سرعت گرفته و با سرریز شدن آنها به کشور، دست خودروسازان برای تکمیل خودروها باز تر شده است. در نتیجه روند تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ خودروسازان سرعت گرفته و با افزایش همراه شده است.

وی در عین حال، با اشاره به کاهش موقتی تیراژ تولید خودروسازان، اظهار داشت: کاهش موقتی تیراژ تولید خودروسازان باعث شده که بخشی از قطعات به سمت خودروهای ناقص سوق پیدا کند و خودروهای ناقص کف کارخانه با سرعت بیشتری تجاری و عرضه شوند.

در این شرایط، گروه خودروسازی سایپا به تعطیلات دو روزه پنج شنبه و جمعه رفته و کارگران به جای فعالیت در خط تولید، به تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه می پردازند.

طبق اعلام سایپا، این تعطیلات با هدف تسریع در تکمیل خودروهای ناقص صورت گرفته و به‌ صورت مدیریت‌شده و با هدف تمرکز هرچه بیشتر بر تکمیل خودروهای ناقص و تخلیه سریع پارکینگ‌ها اعمال می‌شود.

سایپا اعلام کرد با توجه به وجود تعداد قابل توجهی خودرو با کسری یک یا چند قطعه در پارکینگ‌های تحت اختیار سایپا، تیم جدید مدیریتی این مجموعه با اتخاذ یک تصمیم اقتصادی و اصولی اقدام به ایجاد تمرکز هرچه بیشتر و انتقال بخش اعظمی از نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات لازم جهت تکمیل این خودروها، تحویل به مشتریان و تخلیه پارکینگ‌ها کرده است.

سایپا تاکید کرده که سیاست این گروه خودروسازی در توقف خطوط تولید طی دو روز پایانی هفته به‌ صورتی طرح‌ریزی شده که نه‌تنها موجب کاهش عرضه خودرو به بازار و تحویل محصولات به مشتریان نخواهد شد، بلکه در روند کاری و اشتغال کارکنان در هفته‌های پایانی سال نیز خللی وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید