بازار جذاب افریقا باید شناخته شود

0
مشاور بازرگانی اتاق مشترك ایران و افریقا برای همكاری با صداوسیما به‌منظور شناخت ظرفیت بالای بازارهای افریقا و ورود كشورمان به این ویژگی‌های جذاب اقتصادی، اعلام آمادگی كرد.

به گزارش نبض صنعت، محمدعلی پور دلجو با بیان این كه صداوسیما و رسانه‌های مختلف باید درباره افریقا اطلاعات بیشتری در اختیار مردم بگذارند تا ظرفیت‌ها شناخته شود، اظهار كرد: این مسئله راهكار نفوذ به بازار افریقاست.

وی افزود: دو سه سال گذشته واردات و صادرات به افریقا یك میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود و در حال حاضر بر اساس آمار گمرك كشور، صادرات به افریقا ۶۴۸ میلیون دلار و واردات كمتر از ۹۰ میلیون دلار است.

پور دلجو با بیان این مطلب افزود: ظرفیت تجارت كاهش پیدا كرده و دلیل آن مشخص است كه به مسائلی نظیر كشتیرانی، تحریم و انتقال پول باز می‌گردد.

وی گفت: هزاره سوم متعلق به افریقاست. چین هم در افریقا نفوذ كرده و بازار این قاره در دست این كشور است.

پور دلجو با اشاره به جذابیت‌های بازار آفریقا گفت: این بازار به‌قدری جذاب است كه تركیه هم به سمت آن گرایش پیدا كرده است. این بازار بسیار عالی است؛ اما اطلاعات در كشور ما در این زمینه اندك است. ما ایرانی‌ها به‌صورت سنتی به سمت غرب گرایش داشتیم و ورود به اروپا را در نظر می‌گرفتیم.

وی افزود: در مورد جذابیت‌های افریقا باید در رسانه ملی برنامه بسازیم و در این صورت شاید بسیاری دانشجویان به سمت دانشگاه‌های این قاره به‌جای اروپا، گرایش پیدا كنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید