خرید و فروش باتری و کمک فنر خودرو بدون کد رهگیری ممنوع شد

0
باتری خودرو
باتری خودرو
معاونت بازرسی اتاق اصناف کشور گفت: با اجرای دستورالعمل جدید، خرید و فروش باتری و کمک فنر خودرو بدون کد رهگیری ممنوع شد.
به گزارش نبض صنعت، نیک منش گفت: از این پس فروشندگان باتری و کمک فنر خودرو از خرید کالا‌های بدون کد رهگیری از شرکت‌های تولید کننده و واردکننده خودداری کنند.وی افزود: فروشندگان باتری و کمک فنر خودرو باید از این پس کالا‌ها را با کد رهگیری از شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خریداری کنند.

وی توضیح داد: بر این اساس از ۱۳ فروردین سال آینده دستورالعمل اجرایی اخذ و نصب شناسه رهگیری گروه کالایی قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه اعمال شده و در آینده نزدیک کالا‌های دیگر نیز شامل این طرح خواهد شد.

به گفته معاونت بازرسی اتاق اصناف کشور تولیدکنندگان و واردکنندگان باتری خودرو و کمک فنر خودرو تا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ یعنی ۲ ماه پس از ابلاغ کالا‌های مشمول جهت اخذ این کد از سامانه جامع تجارت و اظهار تولید کالا‌های فوق الذکر در سامانه و درج کد‌های رهگیری روی کالا و بسته بندی کالا مهلت داشته‌اند که این مهلت به پایان رسیده است.

خریداران باید پس از تاریخ مندرج شده، از خرید کالا‌های بدون کد رهگیری از شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودداری کنند تا بتوانند پس از انقضای مهلت مقرر به تکالیف قانونی خود در فروش کالای دارای کد رهگیری عمل کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید