لوازم خانگی ایرانی شناسه دار می شوند

0
بازار لوازم خانگی
بازار لوازم خانگی
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه تاکنون ۱۵ میلیون شناسه رهگیری کالا در کشور صادر شده است، گفت: همه محصولات لوازم خانگی تولید داخل شناسه دار می شوند.

به گزارش نبض صنعت، دهقانی نیا گفت: تاکنون نزدیک به ۱۵ میلیون شناسه رهگیری صادر شده است و در حوزه لوازم خانگی تمامی تولیدات داخلی شناسه دار می شوند.

به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شناسه کالا و کد رهگیری با هم متفاوت هستند شناسه کالا الزامی است اما کافی نیست در کنار آن کد رهگیری هم صادر می شود تا مفهوم کلان رهگیری کالا را تبیین کند.

سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا گفت: حاکمیت وظیفه خود را در ایجاد زنجیره شفاف عرضه کالا و تشخیص کالای قاچاق از غیر قاچاق به خصوص در حوزه دارو، لوازم خانگی و تایر سنگین  انجام داده است.

محله ای معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت نیز در این مورد گفت: علاوه بر بحث شناسه و شناسه رهگیری، فرایند رهگیری را هم در وزارت صمت پیگیری می کنیم و به موجب آن کل زنجیره خرید، فروش و خدمات پس از فروش کالا رصد می شود.

وی گفت: نزدیک به ۵۰۰ هزار شناسه کالا  در حوزه لوازم خانگی صادر کرده ایم و روند صدور شناسه در چند ماه اخیر تسریع شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، به استناد آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل‌های اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا  را سال ۹۶ ابلاغ کرد و واردکنندگان اولین مشمولان این طرح بوده‌اند و تولیدکنندگان با فاصله زمانی چندماهه مشمول دریافت شناسه کالا شدند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید