مصرف ۹۲ درصد گاز تخصیصی به صنایع بورسی توسط 4 صنعت

0
صنایع فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، ۹۲ درصد از کل گاز تعلق گرفته به صنایع بورسی را مصرف کرده‌اند.

به گزارش نبض صنعت، آخرین گزارش اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص میزان مصرف ریالی و مقداری گاز صنایع مختلف بازار سرمایه در تیر ماه حاکی است: صنایع فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، به ترتیب با ۳۸، ۱۹، ۱۸ و ۱۷ درصد، بیشترین سهم از مصرف ریالی انرژی گاز را در تیر ماه به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین صنایعی مانند سیمان، آهک و گچ، فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی به ترتیب با ۲۷، ۱۴ و ۴ درصد کاهش در مقدار مصرف انرژی گاز نسبت به خرداد ماه همراه بودند. در این برهه زمانی، صنعت فلزات اساسی، سیمان، آهک و گچ و استخراج کانه‌های فلزی افت ۳۹، ۲۹ و ۱۳ درصدی را در میزان تولید نسبت به خرداد ماه به ثبت رساندند که این امر به کاهش مصرف انرژی گاز منجر شد.

در بخش دیگری از این گزارش اعلام شده است: نرخ گاز مصرفی محصولات شیمیایی، استخراج کانه‌های فلزی و فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای در تیر ماه ۵، ۴ و ۴ درصد افزایش داشته است.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید