افت و خیز بازار شب عید خودرو/غیبت مدل های ۱۴۰۱

0
خودرو
حرید و فروش خودرو
قیمت خودروها در نخستین هفته اسفندماه در مقایسه با هفته قبل یا ثابت ماند و یا کاهش یک تا چهار میلیون تومانی را تجربه کرد. این در شرایطی بود که در هفته قبل از آن، برخی خودروها با رشدها 7 تا 13 میلیون تومانی رو به رو شده بودند.

به گزارش نبض صنعت، بررسی بازار خودروها در نخستین هفته اسفندماه حکایت از آن دارد که انتظار خریداران برای حضور در بازار، پالس های مثبتی که از مذاکرات هسته ای دیده می شود در کنار نوسان نرخ دلار که در این هفته نزولی هم بود، باعث شده است که بازار خودروها انگیزه ای برای رشد قیمت و گرانی نداشته، به همین دلیل در هفته ای که پشت سر گذاشته شد، قیمت پنج خودرو در مقایسه با هفته قبل هیچ تغییری نکرد و در مقابل قیمت 9 خودرو کاهش یافت.

این هفته تیبا صندوقدار با کاهش چهار میلیون تومانی رکورددار افت قیمت در بازار خودروها بود.

فعالان بازار خودرو، عدم ورود خودرو با مدل جدید را یکی دیگر از  عوامل سردی حضور خریداران در بازار می دانند. معمولا در ماه پایانی سال خودروهای عرضه شده در بازار با مدل سال جدید وارد بازار می شد اما امسال به دلیل بالا بودن میزان تعهد خودروسازان برای تحویل خودروهای پیش فروش شده چنین اتفاقی نیفتاد.

براساس روند هر ساله با ورود به اسفند ماه خودروهای عرضه شده در بازار با مدل سال بعد در بازار عرضه می شوند، اما این سنت امسال شکسته شد؛ بطور مثال در سال جاری و با ورود به اسفندماه خریداران در بازار منتظر مدل های 1401 به بازار بودند که این خودروها امسال وارد بازار نشدند؛ روندی که موجب شد تا خریدارن برای رسیدن خودروها با مدل سال جدید صبر کنند.

وضعیت بازار خودرو

در نخستین هفته اسفند ماه، قیمت «سمندLX با موتورEF7»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس»، «شاهین»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا 2» و «ساینا» با کاهش قیمت در بازار رو به رو شدند. این 9 خودرو افت قیمت های یک تا چهار میلیون تومانی را ثبت کردند.

این در حالی بود که هفته گذشته برای خانواده پژو 206 با ثبات قیمت سپری شد و «سمند سورن» و «کوییک R» هم ثبات قیمت را در مقایسه با هفته قبل حفظ کردند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید