موانع صادرات فولاد در بحران اوکراین

0
صنعت فولاد
صنعت فولاد
رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران گفت: جنگ روسیه و اوکراین باعث بالارفتن قیمت نفت شد. این مساله بر قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی تاثیر گذاشته است.

به گزارش نبض صنعت، مهرداد اکبریان تصریح کرد: با افزایش قیمت محصولات فولادی و نفتی قیمت حمل‌ و نقل کشتی‌ها نیز بالا رفت. جنگ روسیه و اوکراین در نهایت عقب‌نشینی خریداران خارجی و داخلی را به دنبال داشت.

وی افزود: این تنش‌ها هزینه تولید را تا حد قابل توجهی افزایش داد. چرا که برخی خریداران، محصولات فولادی را قبل از شروع جنگ خریده بودند و از این‌ رو با بالا رفتن قیمت محصولات فولادی، تعدادی از شرکت‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

افزایش قیمت جهانی فولاد

اکبریان تشریح کرد: با شروع تنش‌ها، قیمت‌ها در زنجیره فولاد افزایش چشمگیری داشت. به عنوان مثال قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد کرد، اما در صورت آتش‌بس بین کشورها، ممکن است قیمت‌ها تا حدودی تعدیل شوند.

وی به تحریم‌های داخلی پیش‌روی معادن ایران اشاره و بیان کرد: تحریم‌های داخلی علیه معادن کشور همچنان پابرجاست. هنوز در شرایط سخت تحریم‌های خارجی تحریم‌های داخلی نیز برطرف نشده و وضعیت معادن نیز تغییری ندارد.

اکبریان توضیح داد: بارها درباره موانع و مشکلاتی که پیش روی معادن ایران وجود دارد با مقامات کشور صحبت شده است. اما آنها گویا قصد ندارند قدمی جهت برطرف‌شدن موانع پیش‌روی معدن‌کاران بردارند.

پیش‌تر عبدالرضا صالحی، دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی گفته بود: بخش زیادی از معادن شن، ماسه و سنگ آهن تعطیل شده‌اند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید