برق صنعت ۲۵۰ درصد گران شد

0
برق صنایع،برق کارخانه سیمان
عضو هیئت مدیره انجمن فولاد گفت: قیمت برق سال جدید در بخش صنعت ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نبض صنعت، رضا شهرستانی با بیان اینکه برق صنعت ۲۵۰ درصد گران شده است، در مورد جایگاه فعالان اقتصادی در جهش تولید و تقویت بخش خصوصی در اقتصاد ملی اظهار كرد: ما در یك ماه اخیر متاسفانه فقط شاهد جهش هزینه‌ها به‌ویژه در بخش انرژی بودیم.

وی افزود: قیمت برق سال جدید در بخش صنعت ۲۵۰ درصد افزایش یافته و البته این موضوع از بهمن ماه شروع شده بوده و ما تازه متوجه شدیم كه این حمایت نیست و جهشی هم به دنبال نخواهد داشت.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد گفت: اشتباه دیگری كه متاسفانه صورت گرفته تعطیلی پنجشنبه‌ها و جمعه هاست درصورتی كه اكثر كشورهای جهان شنبه و یكشنبه تعطیل هستند و با این مصوبه ما عملاً چهار روز را از دست می‌دهیم و با اختلاف ساعتی هم كه با اروپا داریم مدت زمان بانكی ما در این سه روز حدود ۹ ساعت خواهد بود.

شهرستانی ادامه داد: سرمایه برای بخش خصوصی مانند آهو است یعنی به محض اینكه بوی شكارچی را استشمام كند مسیرش را عوض می‌كند. یكی از نكات نگران كننده برای سرمایه گذاری، قیمت‌های دستوری و مهم تر از آن اختلاف قیمت ارز نیمایی و ارز آزاد است.

وی افزود: هم اكنون سیاست دولتمردان این است كه مواد اولیه و كلیه هزینه‌ها و حامل‌های انرژی با قیمت‌های آزاد تهیه شوند و صادرات آن با ارز نیمایی برگردانده شود كه در این صورت عملاً جلوی ۴ میلیارد دلار صادرات فولاد گرفته خواهد شد چون توجیهی نخواهد داشت و از طرف دیگر شاهدیم كه آمریكا هم فولاد خوزستان را تحریم می‌كند.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را بسیار ضروری خواند و گفت: ما سال گذشته ۱۲ هزار مگاوات كمبود برق داشتیم كه امسال به ۱۹ هزار مگاوات خواهد رسید اما اگر در این زمینه سرمایه گذاری كنیم قطعا با این كمبود مواجه نخواهیم شد.

شهرستانی ادامه داد: مشكل اساسی ما در مجلس و دولت این است كه از افراد متخصص استفاده نمی‌شود و خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: اختلاف قیمت بین صادرات و واردات فولاد فساد ایجاد كرده و رانت خوارهایی در این میان سو استفاده كردند.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد در پایان گفت: اگر میخواهیم مردم در اقتصاد مشاركت كنند باید از سرمایه گذاری خود احساس امنیت داشته باشند چون با قانون‌های مالیاتی فعلی و سختگیری‌ها شاهد فرار سرمایه از كشور هستیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید