اهمیت تربیت نیروی انسانی متناسب با سرعت گسترش علم در دنیا

0
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اهمیت آموزش و تربیت نیروی انسانی در کشور، گفت: با توجه به سرعت گسترش علم در دنیا، تغییر پرورش و آموزش نیروی انسانی در کشور باید در برنامه‌ها مدنظر قرار گیرد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از مس پرس، دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پنل تخصصی بررسی استراتژی کلان کشور در معادن و صنایع معدنی در چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاه به تولید و بازار افزود: دومین نکته برنامه‌ریزی است که باید همسو با اقتصاد بین المللی تغییر کند.

وی ادامه داد: سومین نکته ساختار مناسب است که در بخش صنایع معدنی نیازمند ساختار جدیدی هستیم، چرا که هوشمندسازی در این بخش انجام نشده  است.

سعدمحمدی گفت: تامین مالی و اجرای ساختارمند برنامه‌ها با توجه منابع مالی از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.
وی افزود: چگونگی بهره‌برداری از منابع مالی باید مشخص شود و همچنین استفاده از ابزار‌ها و تجهیزات نوین تحقیقاتی نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بنابراین باید نرم‌افزار‌های روز دنیا برای تغییر طراحی مورد استفاده قرار گیرد تا در آینده امکان رقابت فراهم شود.

وی اظهار داشت: اگر در برنامه‌ها تغییری نداشته باشیم درآمد ثابت اما هزینه ها در حال افزایش خواهد بود و سود دچار تنش خواهد شد که نیازمند برنامه مناسب است.

سعدمحمدی با اشاره به نیاز، تغییر سیلابس‌های دانشگاهی در کشور در بخش صنایع و معادن، گفت: تغییر و بازنگری در آموزش رشته های معدنی و به روزشدن در دانشگاه ها باید در دستور کار قرار گیرد تا در آینده حرفی برای گفتن در این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید