منافع حاصل از معادن در معیشت مردم نقشی ندارد

0
رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: متاسفانه منافع حاصل از معادن عظیم در کشور در زندگی و معیشت مردم نقشی ندارد درحالیکه خروجی معادن باید مستقیماً بر سر سفره مردم بیاید.

به گزارش نبض صنعت، محمدصالح جوکار با اشاره به وضعیت معادن کشور اظهار داشت: متاسفانه منافع حاصل از معادن عظیم در کشور در زندگی و معیشت مردم نقشی ندارد در حالی که باید با سهام‌دار شدن عموم مردم از طریق تعاونی‌های فراگیر و اصلاح نظام ناعادلانه پرداخت‌ها، خروجی معادن مستقیماً بر سر سفره مردم بیاید.

رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه در سفره مردم چیزی به نام معدن یا عواید معدنی دیده نمی‌شود، ادامه داد: پیشنهاد می شود که برای واگذاری بخشی از معادن به شرکت‌های تعاونی فراگیر اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با ابراز تأسف از استعفای مدیران دولتی برای فعالیت در شرکت‌های فولادی و معدنی به دلیل حقوق بالاتر، بیان کرد: این ناترازی بزرگ در نظام پرداخت کشور برای دولت و نظام اسلامی مضر است و این بی‌عدالتی باید بطور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

جوکار یادآور شد: همچنین در این راستا باید نشستی تخصصی با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای شنیدن مشکلات آن‌ها در حوزه‌های تأمین ارز، گمرک و تسهیلات برگزار شود تا موانع تولید به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید