تلاش وزارت صمت برای نهایی شدن آئین‌نامه واردات خودرو تا پایان هفته

0
خودرو خارجی
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تلاش وزارت صمت برای نهایی شدن آئین‌نامه واردات خودرو تا پایان هفته خبر داد و گفت: تعهد معوقه خودروسازان ۸۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش نبض صنعت، سید جواد حسینی کیا در تشریح نشست کمیسیون صنایع مجلس، با حضور وزرای صنعت و کشاورزی گفت: در این جلسه وزیر صمت از تلاش برای نهایی شدن آئین‌نامه واردات خودرو تا پایان هفته جاری خبر داد و توضیحاتی درباره موضوعات مربوط به این آئین نامه ارائه کرد.

وی اضافه کرد: طبق گفته‌های مطرح شده تولید خودروی ناقص نسبت به گذشته 60 درصد کم شده است همچنین تعهد معوقه خودروسازان 80 درصد کاهش داشته است.

حسینی کیا همچنین با اشاره به صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی، افزود: براساس گزارش ارائه شده با شروع مردمی‌سازی یارانه‌ها میزان مصرف مرغ کاهش یافته است؛ پیش از این مصرف روزانه مرغ 7 هزار تن بوده که پس از اجرای این سیاست مقدار مذکور به 6 هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه به گفته ساداتی‌نژاد مازاد مرغ موجود در بازار منجمد شده و ذخیره‌سازی می‌شود، اضافه کرد: تبدیل شیر مازاد به شیرخشک و ذخیره‌سازی تخم‌مرغ نیز یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته به دلیل کاهش مصرف است.

وی تصریح کرد: براساس گزارش ارائه شده تصمیماتی برای تامین نقدینگی صنایع بزرگ مربوط به نان و آرد اخذ شده، همچنین طبق تصمیم سران قوا قدرت برخورد با گرانفروشان در سازمان تعزیرات افزایش پیدا کرده است.

حسینی‌کیا ادامه داد: به گفته وزیر جهاد کشاورزی، گرانی ایجاد شده در حوزه سایر کالاها، 3 دلیل دارد؛ نخست آنکه قیمت جهانی کالاها افزایش یافته، از سوی دیگر موضوعاتی مانند دستمزد و قیمت انرژی در سال جدید رشد داشته است، همچنین سیاست تخصیص ارز ترجیحی تغییر کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید