ورود وزیر صنعت به کشمکش قیمت گذاری مواد شوینده

0
قیمت مواد شوینده
کشمکش بر سر قیمت گذاری محصولات شوینده همچنان ادامه دارد به طوری که وزیر صمت امروز از الزام تولیدکنندگان به بازگرداندن قیمت تولیدات خود به نرخ های قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت امروز در مورد افزایش قیمت مواد شوینده گفت:‌ برخی تولیدکنندگان بدون هماهنگی نسبت به افزایش قیمت محصولاتشان اقدام کرده بودند که امروز در این مورد جلسه‌ای با آنها برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان باید قیمت‌ محصولات خود را به نرخهای قبل برگردانند و اگر قیمت‌ها بیش از اندازه باشد، برای آنها پرونده تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت با بیان اینکه دولت اجازه گران کردن شوینده‌ها را نداده است، گفت: تولیدکنندگان محصولات شوینده‌ حق گران کردن تولیداتشان را ندارند و باید قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی هفته گذشته مصوب کرد که قیمت محصولات شوینده از ابتدای خردادماه ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یابد. در این زمینه صورتجلسه ای نیز منتشر شد.

قیمت محصولات شوینده

اما پس از انتشار این صورتجلسه، یک مقام آگاه در ستاد تنظیم بازار در واکنش به اعلام گرانی انواع محصولات شوینده گفت: افزایش قیمتی برای شوینده ها به تصویب دولت نرسیده است.

پس از صحبت های آن مقام آگاه، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی‌ از موافقت دولت با افزایش قیمت شوینده ها خبر داد.

به گفته بختیار علم بیگی، بر اساس مجوز سازمان حمایت، تولیدکنندگان مواد شوینده مجازند قیمت پودر شوینده دستی و ماشینی را 25 درصد افزایش دهند و قیمت سایر شوینده‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون و خمیر دندان نیز 40 درصد افزایش یابد.

حالا با گذشت 3 روز از این اظهارنظر، وزیر صمت از الزام تولیدکنندگان به بازگرداندن قیمت تولیداتشان به نرخ های سابق خبر داده است.

باید دید در نهایت چه اتفاقی برای قیمت گذاری محصولات شوینده می افتد و کشمکش دولت و تولیدکنندگان به کجا خواهد رسید.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید