اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه اکتشاف معادن

0
مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی از اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای نخستین بار از منابع داخلی صندوق برای گسترش اکتشاف و حفاری معادن در ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، فرید دهقانی در تشریح عملکرد فعالیت‌های صندوق سرمایه گذاری‌های معدنی گفت: ما در سال ۱۴۰۰ سرمایه خود را از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۱۶۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی ادامه داد: از این مبلغ، ۸۰ درصد آن از ردیف بودجه‌ای در قانون تحقق یافته و مابقی آن توسط منابع داخلی ایمیدرو محقق شده است.

مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری‌های معدنی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های اجرا شده قرار است با کمک ایمیدرو در سال ۱۴۰۱ سرمایه خود را به ۵۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم که در مرحله انجام کار‌های قانونی اداری آن هستیم.

صدور ۱۹۶۷ میلیارد تومان بیمه نامه معدنی

دهقانی با اشاره به عملکرد صندوق در صدور بیمه نامه در سال ۱۴۰۰ افزود: مادر سال گذشته ۱۹۶۷ میلیارد تومان در بخش اعتباری صدور بیمه نامه داشتیم که از این میزان صدور بیمه نامه برای استخراج و توسعه معدنکاری در حوزه فرآوری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه صدور بیمه نامه بالغ بر ۲۹۴۶ میلیارد تومان آماده صدور مصوبه بانکی داریم یعنی کارهای آن ها انجام شده و مصوبه پرداخت تسهیلات از بانک را گرفتیم و مصوبه هیئت مدیره صندوق برای پرداخت تسهیلات صدور ضمانتنامه و اعتبار اخذ شده و در مرحله صدور هستند.

رشد 4 برابری صدور بیمه نامه معدنی

وی با اشاره به میزان تفاوت صدور بیمه نامه در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال قبل از آن، افزود: در سال ۹۹ بالغ بر ۴۷۹ میلیارد تومان صدور بیمه نامه داشتیم به عبارتی بالغ بر ۴ برابر رشد در صدور بیمه نامه اعتباری داشتیم.

وی با اشاره به آمار پرونده های در جریان بررسی، افزود: ۱۳۹ پرونده در حال انجام است که از جهت رقم حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته دهقانی از ۱۳۹ پرونده در جریان ۵ مورد رد شده و پرونده های در حال گزارش کارشناسی ۳۲ پرونده است و ۱۷ پرونده به خواست خود درخواست کنندگان از دستور کار خارج شده و ۷۹ پرونده آماده صدور بیمه نامه است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید