خودروی خورشیدی که می‌تواند ماه‌ها بدون شارژ کار کند

0
خودرو Lightyear 0 دارای یک بسته باتری ۶۰ کیلووات ساعتی با چهار موتور الکتریکی است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۶۹ پوند فوت گشتاور را تامین می‌کند.

به گزارش نبض صنعت، استارتاپ EV Lightyear در رویدادی که هفته پیش در هلند برگزار شد، اولین خودروی برقی خورشیدی خود به نام Lightyear 0 را معرفی کرد. این وسیله نقلیه بردی معادل ۳۸۸ مایل دارد که ۴۴ مایل آن تنها از انرژی خورشیدی ناشی می‌شود.

خودرو Lightyear 0 محصول شش سال تحقیق و توسعه تیم مهندسی این استارتاپ است. این خودرو در ظاهر تفاوت زیادی با نمونه اولیه سدان براقی که اولین بار در سال ۲۰۱۹ توسط این شرکت معرفی شد، ندارد.

Lightyear 0 کمی ساده‌تر از سدان براق است؛ ۳۸۸ مایل در مقابل ۴۵۰ مایل نمونه اولیه و با شکل و طراحی کاملا مشابه یکدیگر. گنجاندن پنل‌های خورشیدی در فضای خودرو، ویژگی کمیابی است که این وسیله نقلیه را نسبت به دیگران متمایز می‌کند. Lightyear 0 دارای پنج متر مربع آرایه خورشیدی منحنی دوگانه است که امکان شارژ شدن خودرو در حین رانندگی یا قرار گرفتن در زیر نور خورشید را فراهم می‌کند.

شخصی که روزانه کمتر از ۳۵ کیلومتر رفت و آمد داشته باشد، می‌تواند ماه‌ها بدون نیاز به اتصال خودرو برای شارژ مجدد، با آن رفت و آمد کند. این خودرو دارای یک بسته باتری ۶۰ کیلووات ساعتی با چهار موتور الکتریکی است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۶۹ پوند فوت گشتاور را تامین می‌کند. Lightyear می‌گوید این خودرو می‌تواند در مدت ۱۰ ثانیه از سرعت صفر به ۶۲ مایل در ساعت برسد و در نهایت حداکثر سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت را ارائه خواهد داد.

خودروی Lightyear 0 فضای داخلی مینیمالیستی دارد. داخل خودرو از مواد صددرصد گیاهی مانند روکش‌های میکروفایبر، چرم گیاهی، پارچه‌های ساخته شده از بطری‌های بازیافتی، تزئینات چوب نخل حصیری و فوم ذرات عایق ساخته شده است. صفحه نمایش لمسی مرکزی ۱۰.۱ اینچی آن بر روی سیستم عامل Android Automotive اجرا می‌شود. Android Automotive، سیستم عامل بومی گوگل است که در تعدادی از خودرو‌های Volvo و Polestar نیز به کار رفته است.

انتهی پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید