نبض صنعت گزارش می دهد
چه کسی وزیر صمت را برای انتصاب مدیران تهدید می کند؟

0
رضا فاطمی امین، وزیر صمت
وزیر صمت در یک قرار صبحگاهی با اعضای کمیسیون اصل نود مجلس حاضر شد تا آنها را برای انصراف از استیضاح قانع کند. مهمترین موضوع مورد بحث در این جلسه چه بود؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، دو روز پیش یکی از رسانه های نزدیک به دولت از اعمال فشار برخی نمایندگان مجلس بر وزیر صمت برای انتصاب برخی افراد به مدیریت شرکت های صنعتی و معدنی خبر داد.

این رسانه مدعی شد 2 نفر از نمایندگان مجلس پس از اعمال فشارهای متعدد به فاطمی‌امین و به نتیجه نرسیدن، به تازگی در قالب پیامکی تهدیدآمیز، با وی اتمام حجت کرده‌اند که باید گزینه آنها در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به عنوان مدیر منصوب شود‌.

این مسئله ظاهراً داغترین موضوع مورد بحث در قرار ساعت 6 و نیم صبح وزیر صمت با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس بوده است. قرار بود در این جلسه به بررسی دلایل استیضاح فاطمی امین و عدم اجرایی شدن وعده های وی پرداخته شود اما ظاهرا یک دلیل غیرمنطقی، نٌقل این محفل شده است.

در این شرایط، نمایندگان حاضر در این جلسه تعابیر مختلفی از آنچه مطرح شده، ارائه کرده اند.

وزیر گفت تهدید نشده است

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این مورد گفت: آقای فاطمی امین، وزیر صمت در نشست اخیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، تهدید پیامکی نمایندگان برای انتصاب افراد را تکذیب و بیان کرد که ممکن است پیشنهاداتی از سوی نمایندگان یا سایر افراد مطرح شود اما این پیشنهادات به معنای تهدید نیست.

وی افزود: در نشست صبح کمیسیون اصل 90 نمایندگان این موضوع را از وزیر صمت جویا شدند که وی بیان کرد به جز نمایندگان، پیشنهادات مختلفی از سوی افراد مطرح می‌شود اما این موضوع به معنای تهدید و فشار به ما نیست.

وی با بیان اینکه وزیر صمت موضوع تهدید پیامکی از سوی نمایندگان برای انتصاب افراد را تکذیب کرد، تصریح کرد: فاطمی امین در جلسه با مجلسی ها، برخی مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر اینکه نمایندگان با تهدید و فشار به دنبال انتصاب افراد هستند را تکذیب کرد.

وزیر گفت تحت فشارم

احمدحسین فلاحی، نماینده مجلس نیز در مورد جزئیات جلسه کمیسیون اصل نود با وزیر صمت گفت: در این جلسه موضوع استیضاح وزیر صمت، مشکلاتی که  این وزارتخانه با آن روبه‌رو است و اقدامات انجام شده در وزارت صمت بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه، همکاران از وزیر صمت سوالی مبنی بر اینکه آیا از سوی جایی تحت فشار است یا خیر پرسیدند که وی پاسخ داد فشارهای بسیاری به من تحمیل می‌شود و افرادی ما را تحت فشار گذاشته و خواسته‌هایی دارند.

نگاهی به اظهارات نمایندگان مجلس بیانگر دو اظهارنظر متفاوت از سوی آنها در خصوص اعمال فشار بر وزیر صمت برای انتصاب برخی افراد به مدیریت بنگاه های صنعتی و معدنی است که نکته ای قابل تأمل به نظر می رسد و بهتر است دستگاه های نظارتی این موضوع را مورد کنکاش قرار دهند تا مشخص شود چه کسی وزیر را برای انتصاب مدیران تهدید می کند؟

طرح استیضاح وزیر صمت هفته گذشته در حالی با ۳۶ امضاء به کمیسیون صنایع ارجاع شد که تلاش دولتی ها برای پس گرفتن این طرح باعث شده تا برخی نمایندگان امضاهای خود را پس بگیرند که این موضوع احتمال منتفی شدن استیضاح را قوی می کند.

در همین حال، برنامه هایی برای ارائه توضیحات وزیر صمت در خصوص عملکردش در دوره وزارت پیش بینی شده که یکی از این برنامه ها، قرار ساعت 6 و نیم صبح دیروز وزیر صمت با اعضای کمیسیون اصل نود مجلس بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید