قرار 6 و نیم صبح وزیر صمت با مجلسی ها برای پس گیری استیضاح

0
فاطمی امین، وزیر صمت
اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صمت، رایزنی دولتی ها با مجلس را برای پس گرفتن این استیضاح داغ کرده به طوری که قرار است فاطمی امین ساعت 6 و نیم صبح یک شنبه در کمیسیون اصل نود حاضر شود و در یک صبحانه کاری از عملکرد خود دفاع کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، طی هفته گذشته طرح استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول و جهت بررسی به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد.

به گفته دهنوی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس، مهمترین دلیل استیضاح فاطمی امین مدیریت نکردنِ صحیح صنعت خودروسازی و محقق‌نشدن وعده‌هاست.

طرح استیضاح وزیر صمت در حالی با ۳۶ امضاء به کمیسیون صنایع ارجاع شده که تلاش دولتی ها برای پس گرفتن این طرح باعث شده تا برخی نمایندگان امضاهای خود را پس بگیرند که این موضوع احتمال منتفی شدن استیضاح را قوی می کند.

در همین حال، برنامه هایی برای ارائه توضیحات وزیر صمت در خصوص عملکردش در دوره وزارت پیش بینی شده که یکی از این برنامه ها، قرار ساعت 6 و نیم صبح وزیر صمت با اعضای کمیسیون اصل نود مجلس است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در این مورد گفت: جلسه هم‌اندیشی نمایندگان این کمیسیون با وزیر صمت در اول صبح یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.

وی افزود: این جلسه صبح روز (یکشنبه 5 تیرماه) ساعت 6:30 در محل کمیسیون اصل نود با حضور نمایندگان به‌منظور بررسی عملکرد یک‌ساله وزیر «صمت» و برنامه‌های آتی این وزارتخانه برگزار می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: تاکنون چندین جلسه هم‌اندیشی با حضور مسئولان مختلف با موضوعاتی همچون حذف ارز ترجیحی و وضعیت صنعت کشور برگزار شده است.

جلسه سه شنبه با کمیسیون صنایع مجلس

در همین حال، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است وزیر صمت جهت ارائه توضیحات پیرامون محورهای استیضاح (روز سه‌شنبه هفتم تیرماه) در کمیسیون صنایع مجلس حاضر شود.

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این مورد می گوید: پیش بینی می کنم استیضاح به مرحله نهایی نرسد زیرا مذاکراتی با استیضاح کنندگان وجود دارد که ممکن است امضاها از حد نصاب بیفتد. تا هفته آینده و قبل از برگزاری جلسه کمیسیون امکان پس گرفتن امضاء از درخواست استیضاح وجود دارد.

وی درباره مباحثی که باعث شده است برخی نمایندگان مسئله استیضاح را مطرح کنند نیز اظهار کرد: به جز مسئله کلیت بازار، اصلی ترین موضوع که باعث طرح استیضاح شده، خودرو است. تعداد استیضاح کنندگان لب مرزی بود و اگر همه بمانند و ارجاع شود، روند استیضاح ادامه پیدا خواهد کرد.

وعده های بی سرانجام وزیر صمت

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از کسب رأی اعتماد از مجلس وعده های مختلفی را در خصوص کنترل و مدیریت بازار خودرو داد که این وعده ها را پس از دریافت رأی اعتماد نیز ادامه داد اما نتوانست در تحقق آنها موفقیتی به دست آورد.

از جمله وعده های وزیر صمت می تون به کاهش قیمت خودرودر سال جدید و افزایش تولید خودرو در سال 1400 اشاره کرد. همچنین ناتوانی فاطمی امین در مدیریت بازار و قیمت کالاها به ویژه بازار کالاهای اساسی باعث شد تا نمایندگان مجلس درخواست استیضاح وی را به هیأت رئیسه ارائه کنند.

گزارش از نرگس نیک ضمیر

انتهای‌ پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید