درخواست تولیدکنندگان برای آزادسازی قیمت تن ماهی و رب گوجه فرنگی

0
قیمت رب گوجه فرنگی
نائب رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: بیش از 100 واحد تولیدی عضو این سندیکا در مکاتبه‌ای با رئیس ستاد تنظیم بازار، خروج دو محصول کنسرو ماهی و رب گوجه‌فرنگی از روند قیمت‌گذاری پیشین را خواستار شدند.

به گزارش نبض صنعت، مسعود بختیاری در مورد واقعی سازی قیمتها در صنایع کنسروسازی با تأکید بر اینکه با قیمت گذاری دستوری تبعات منفی در اقتصاد دارد و هرگز نمی توان مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را با آن حل کرد گفت: تجربه کشورهای دنیا و بیش از پنج دهه تجربه کشور خودمان موید این مطلب است.

وی افزود: بازار اقتضائات خاص خودش را دارد و نمی توان اصول بدیهی و اقتضائات مسلم بازار از جمله اصل عرضه و تقاضا را نادیده گرفت و دخالت بی مورد در بازار نیز باعث برهم خوردن تعادل بازار می شود.

نائب رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران تصریح کرد: وقتی نمی توانیم روی قیمت مواد اولیه و نهاده ها و هزینه های تولید نظارتی داشته باشیم نمی توان هم انتظار داشت که بر روی قیمت محصول نهایی اعمال کنترلی صورت گیرد.

وی با اشاره به ارتباط مناسب سندیکای صنایع کنسرو ایران با سازمان ملی استاندارد، افزود: طبق استانداردهای موجود ما باید وزن محصولات را به صورت خوانا بر روی محصولاتمان درج کنیم. مشکل اینجاست که ما باید الزامات استاندارد را رعایت کنیم اما قیمت‌گذاری دستوری اجازه نمی‌دهد که متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت محصول ما هم افزایش پیدا کند.

بختیاری یادآورشد: بیش از صد واحد تولیدی عضو سندیکا یک مکاتبه ای را با رئیس ستاد تنظیم بازار تنظیم و درخواست کردند که دو محصول کنسرو ماهی و رب گوجه فرنگی از مشمولیت قیمت‌گذاری پیشینی خارج شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید