تغییر فرآیند قیمت‌گذاری منتفی شد

0
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه‌ای از دستورالعمل مربوط به فرآیند قیمت‌گذاری کالاها با تایید رئیس جمهور عقب نشینی کرد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اخیرا در نامه ای به معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت و همچنین معاون تجارت و خدمات وزیر صمت اعلام کرد که قیمت جدید کالاها باید به تایید رئیس جمهور برسد.

در نامه سازمان حمایت آمده بود: مقرر گردید فرایند قیمت گذاری بعد از پیشنهادات صنوف و کارخانه داران توسط دفاتر تخصصی وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و بعد از بررسی به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع و بعد از بررسی و تایید، پیشنهاد در ستاد تنظیم بازار تصویب و سپس به استحضار ریاست محترم جمهوری گردیده، بعد از تایید ایشان اعلان رسمی شود.

بیشتر بخوانید : افزایش قیمت همه کالاها منوط به موافقت رئیس جمهور شد

حال پس از 4 روز از این نامه نگاری، سازمان حمایت حرف خود را پس گرفته و اعلام کرده که تغییر فرآیند قیمت‌گذاری منتفی شد بیان شده در مکاتبه این سازمان به عنوان یک پیشنهاد اولیه در یکی از جلسات تنظیم بازار مطرح شده بود، اما در عمل قابلیت اجرا نداشته و منتفی شده است.

طبق اعلام این سازمان، مرجع قیمت گذاری کالا و خدمات، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و در موارد خاص پیشنهاد این سازمان برای تایید در ستاد تنظیم بازار مطرح می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید