سندروم «ترس جاماندن از بازار» چیست؟

0
یک كارشناس ارشد اقتصادی درباره دلارهای تقلبی در بازار گفت: به دلیل شرایط اقتصادی یك سندروم تحت عنوان ترس جاماندن از بازار شكل گرفته است.

به گزارش نبض صنعت، حسین مرید سادات در این مورد اظهار داشت: عده ای که دچار سندروم ترس جاماندن از بازار هستند، برای اینكه از فردای بازار جا نمانند عملكرد با ریسك بالایی را به جان می خرند كه نتیجه ی آن هم می شود دلارهای تقلبی.

وی افزود: صرافی ها به عنوان متولیان بخش ارز دستگاهی دارند كه می توانند دلارهای تقلبی را سریعاً شناسایی كنند اما افرادی هم هستند كه دلارها را به صورت دستی در خیابان و ارزان تر از صرافی ها می فروشند كه احتمال تقلبی بودن آن ها خیلی زیاد است.

مرید سادات متذكر شد: ارزان بودن دلار نسبت به قیمت صرافی ها قطعاً یك دلیلی دارد و البته عده ای هم هستند كه این ارزها را حتی گران تر هم می خرند.

وی توصیه كرد كه مردم حتما دلار مورد نیاز خود را از صرافی های مجوز دار تهیه كنند چرا كه این صرافی ها سریال نامبر ارز مهر شده را تحویل خریدار می دهند تا اگر به مشكلی برخورد كردند امكان اقدام قانونی داشته باشند.

این كارشناس ارشد اقتصادی گفت: افراد سودجو با مهارت بسیار بالا، دلارهای تقلبی مشابه واقعی را به مردم عرضه می كنند و خیلی افراد هم این ارزها را می خرند و سرمایه خود را از دست می دهند.

مرید سادات با بیان اینكه شناسایی این افراد نیازمند ورود پلیس فتا و پلیس آگاهی است، اظهار كرد: ما در این زمینه باید به اندازه ای قوی باشیم كه حضور دلالان بدون مجوز در سبزه میدان تهران و سایر شهرها را جمع و حذف كنیم.

وی افزود: اگر صرافی ها نیاز واقعی و روزانه مردم را در این خصوص برطرف كنند و با ایجاد یك سامانه جامع، این موضوع را مدیریت كنند حتماً دست افراد سودجو از این بخش قطع خواهد شد.

این كارشناس ارشد اقتصادی، بازار بورس را یكی از ارزنده ترین بازارهای مالی جهان معرفی كرد و گفت: متأسفانه متولیان بازار بورس آنچنان كه باید و شاید از این بازار دفاع نكردند و با قوانین خلق الساعه اعتماد و سرمایه اجتماعی بازار را خدشه دار كردند لذا طبیعی است كه این سرمایه ها به سمت بازارهای موازی از جمله مسكن و دلار حركت كند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید