نبض صنعت خبر می دهد
بخشنامه انتصاب جانشین وزرا ابلاغ شد + سند

0
بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص انتصاب جانشین توسط وزرا و روسای سازمان های مستقل زیر نظر رییس جمهور در شوراها و کمیسیون ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص انتصاب جانشین توسط وزرا و روسای سازمان های مستقل زیر نظر رییس جمهور در شوراها و کمیسیون ها طی نامه شماره ۴۱۵۵ مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ توسط رییس سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

بر این اساس، ابلاغ جانشینی باید به صورت زمان دار و با تعیین دقیق مسئولیت ها و اختیارات صورت گیرد.

متن ابلاغیه نحوه انتصاب جانشین به شرح زیر است:

بخشنامه انتصاب جانشین

در این بخشنامه تصریح شده که در هر وزارتخانه یا سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور، صرفاً یک جانشین می‌تواند منصوب شود و تفویض اختیارات، موجب سلب مسئولیت مقام تفویض کننده نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: نظر وزیر صمت در مورد موضوع تهدید به انتصاب مدیران

بیشتر بخوانید: واکنش به خبر انتصاب داماد وزیر در صندوق ذخیره فرهنگیان

همچنین تأکید شده که در اجرای این بخشنامه، هر گونه توسعه تشکیلاتی ممنوع است و پست سازمانی شخص جانشین باید به‌ صورت ترکیبی و با نام در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی ثبت شود.

در بند دیگری از بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور آمده است: ابلاغ جانشینی به‌ صورت زمان‌دار و با تعیین دقیق مسئولیت‌ها و اختیارات صادر شده و متن ابلاغیه در صفحه اصلی درگاه‌های اطلاع‌رسانی مربوط منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد و در عین حال، استفاده از عنوان جانشین و پست‌های ترکیبی در مکاتبات و مناسبات اداری، صرفاً در امور مربوط به این تفویض اختیار مجاز است.

در بند دیگر نیز آمده که مواردی از قبیل عضویت در هیأت دولت و کمیسیون‌های مربوط و آن‌دسته از شوراها، مجامع، هیأت‌ها و … که به موجب قوانین و مقررات برای شخص وزیر یا رؤسای این سازمان‌ها تعیین شده است، قابل تفویض نیست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید