بهبود تولید و صادرات بعد از ادغام وزارت صمت

0
وزارت صمت
نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس گفت: وضعیت تولید و صادرات کشور بعد از ادغام وزارت صنعت و بازرگانی بهتر شد بنابراین واحد بودن متولی تولید و تجارت موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش نبض صنعت، محسن زنگنه نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: الان ما شرایط ثابتی را در وزارت صمت داریم و دلیلی برای تفکیک این وزارتخانه وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: مسیر جداسازی وزارتخانه‌ها را قبلا رفته ایم و اینکه بخواهیم دوباره به آن دوران برگردیم اشتباه است. سعی و خطا بعد از چهل سال در کشور منطقی نیست. زمانی بوده است که این‌ها جدا بودند و تمام آمار‌ها نیز موجود است. آمار واردات، صادرات، ارزش افزوده و تولید موجود است و این آمار‌ها نشان می‌دهد که وضعیت تولید و صادرات ما بعد از ادغام بهتر شده است؛ بنابراین واحد بودن متولی تولید و تجارت در این زمینه موفقیت‌آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه موافق وضع موجود هستم، تاکید کرد: در شرایط فعلی دولت جراحی اقتصادی را شروع کرده است، اصلاح قانون مالیات‌ها را پیگیری می‌کند و طرح تحول را در برنامه دارد، اینکه یک مرتبه بخواهد اقدامی مبنی بر تفکیک وزارتخانه بازرگانی را انجام دهد به صلاحش نیست چراکه وارد ابرچالش دیگری می‌شود.

بیشتر بخوانید : تشکیل وزارت بازرگانی در تضاد با قوانین مصوب قبلی است

زنگنه تاکید کرد: دلیل وضعیت امروز تجارت و بازرگانی به جهت ناکارآمدی در حوزه مدیریت کلان است؛ وقتی یک نفر مدیر کارآمد برای این وزارتخانه نداریم آیا دو نفر داریم که بخواهیم دو وزارتخانه تشکیل بدهیم؟!

نماینده مجلس یازدهم افزود: تشکیل وزارتخانه جدید هزینه هنگفتی لازم دارد. با تشکیلات جدید تمام سیستم بهم می‌ریزد و تا این وزارتخانه سامان بگیرد حداقل دوسال طول می‌کشد و این موضوع به نفع کشور در این شرایط نیست.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل تشکیل وزارت بازرگانی را افزایش قیمت کالا‌های اساسی عنوان می‌کنند در صورتیکه بالا بودن قیمت کالا‌های اساسی به سیاست‌های پولی و بانکی ربط دارد و باید این سیاست‌ها را اصلاح کنیم نه اینکه بخواهیم وزارتخانه جدید ایجاد کنیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید