تفكیك وزارت صمت باعث ایجاد تعارض می‌شود

0
تفکیک وزارت صمت
یک کارشناس بخش صنعت درباره تفكیك وزارت صمت به دو وزارتخانه گفت: قبلا در این مورد تجربه داشته‌ایم و تفكیك این دو وزارتخانه و ایجاد وزارت بازرگانی منجر به ایجاد تعارض و عدم هماهنگی شده است.

به گزارش نبض صنعت، احمد شانیان با بیان اینكه استانداردسازی فرآیندها از زمان روی كار آمدن دكتر فاطمی امین وزیر فعلی صمت صورت گرفته است، گفت: وقتی مسائل را ریشه‌ای نگاه می‌كنیم متوجه می‌شویم اشكالات كار در مسئله فرآیندها است و وزیر صمت در تلاش است استانداردسازی در این زمینه صورت بگیرد كه توفیقات خوبی هم ایجاد شده است.

وی با بیان اینكه نمی‌توان به صورت سریع و در كوتاه مدت از فرآیندهای قدیمی، جواب گرفت، اظهار كرد: سیستمی كه سال‌های سال حاكم بوده است، برای جواب دادن نیاز به زمان كافی است. یكی از این فرآیندها رفع حلقه زنجیره موجود از تولید تا توزیع است كه در وزارت جدید بازتعریف شده است.

شانیان ایجاد سامانه تجارت را یكی از دستاوردهای خیلی خوب عنوان و بیان كرد: این سامانه زنجیره تولید تا توزیع را خیلی خوب تعریف كرده است و منجر شده است خیلی از قیمت‌ها كنترل شده و شفافیت ایجاد شود.

در همین حال، روح الله عباسپور، عضو كمیسیون صنعت و معدن مجلس نیز با اشاره به دلایل مدیریتی به عنوان عامل بخشی از تورم گفت: تورم و گرانی موجود یك وضعیت جهانی است و در بسیاری از كشورهای جهان شرایط تورمی بدتر از ایران است كه جنگ روسیه علیه اوكراین یكی از دلایل آن است. در كنار این شرایط، حذف ارز ترجیحی نیز به افزایش قیمت‌ها منجر شده است.

وی درباره تفكیك وزارت صمت و ایجاد وزارت بازرگانی اظهار كرد: اخیرا رئیس جمهور به رئیس مجلس اعلام كرده است دولت تصمیم دارد وزارت بازرگانی را تفكیك كند كه این موضوع با اعلام مخالفین و موافقین در مجلس روبرو شد.

عضو كمیسیون صنعت و معدن مجلس درباره نظر مخالفین تفكیك وزارت صمت و ایجاد وزارت بازرگانی در مجلس بیان كرد: نظر مخالفین این است كه برای اینكه وحدت رویه بین تولید، صادرات و واردات وجود داشته باشد و تولید در داخل كشور به دلیل واردات بی رویه آسیب نبیند، نباید تفكیك صورت بگیرد.

وی درباره نظر موافقین نیز ابراز كرد: ایشان اعتقاد دارند نه تنها تولید در این شرایط رشد نكرده است نیاز به تفكیك وجود دارد. بنده نیز با این نظر موافق هستم و هنگامی كه در كمیسیون نیز این موضوع مطرح شد، موافقت خود را اعلام كردم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید