اجازه رنگ آوری مرکبات را نمی دهیم

0
میوه
میوه
رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: بنا بر هماهنگی‌صورت گرفته با اتحادیه باغداران و وزارت بهداشت، امسال به هیچ‌عنوان اجازه رنگ آوری مرکبات را نمی دهیم.

به گزارش نبض صنعت، مصطفی دارایی نژاد گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته از باغات استان مازندران پیش بینی می شود که تولید مرکبات با رشد ۳۰۰ هزارتنی به ۳ میلیون تن برسد.

به گفته وی، بنابر توافقی که با تعاونی باغداران و کشاورزان صورت گرفت، به هیچ عنوان اجازه فروش مرکبات رنگ آوری را نمی دهیم.

دارایی نژاد گفت: طبق توافق صورت گرفته قرار است نارنگی تخم ژاپنی از مهر و پرتقال از ۱۵ آبان برداشت شود که براین اساس عرضه زودهنگام یک ماه تا ۴۰ روز زودتر از موقع را نمی دهیم.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: باغداران اجازه رنگ آوری میوه را تنها برای صادرات دارند که در صورت تقاضا در باغ خود می توانند توسط سورتینگ داران اقدام به رنگ آوری کنند.

همه ساله باغداران استان های شمالی با برداشت زودهنگام‌ نارنگی و مرکبات اقدام به رنگ آوری و عرضه در بازار می کنند، در حالی که میوه از کیفیت لازم برخوردار نیست، لذا اتحادیه بارفروشان اذعان کرده که امسال به هیچ عنوان اجازه رنگ آوری و برداشت زودهنگام داده نمی شود.

بنابر آمار پارسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن مرکبات در شمال تولید شد که امسال پیش بینی می شود به سبب شرایط اقلیمی تولید نسبت به سال قبل رشد داشته باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید