مزیت تولید خودروی اقتصادی در داخل از بین رفت

0
شریعت، مدیرعامل مدیران خودرو
رییس هیات مدیره شرکت خودروسازی مدیران گفت: با توجه به آئین نامه واردات خودرو، تولید خودروی اقتصادی در کشور امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، بهرام شریعت در یک نشست خبری در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در مورد محاسبه حقوق گمرکی واردات خودرو با ارز ETS اظهار داشت: اختلاف قیمت بین ارز ۴۲۰۰ تومانی قبلی و ارز ETS باعث افزایش نرخ حقوق گمرکی خودروها شده که ما نیز قیمت محصولاتمان را به همین دلیل مقداری افزایش داده ایم، وگرنه قیمت خودروها متعلق به سال گذشته است.

وی تصریح کرد: امیدوارم افزایش قیمتی نداشته باشیم اما اگر تغییرات عجیب و غریبی در نرخ ارز اتفاق بیفتد، چاره‌ای جز تعدیل قیمت‌ها نخواهیم داشت.

شریعت با تاکید بر اینکه ما به دنبال تغییر قیمت خودروها نیستیم، گفت: زمانی که محصول ایکس ۳۳ با قیمت ۳۳ میلیون تومان عرضه می‌شد تعداد مشتریان زیادی داشتیم و ۶۸ درصد بازار در اختیار ما بود، اما حالا با افزایش قیمت خودرو مردم به راحتی قبل نمی توانند برای خرید اقدام کنند و این مسئله برای ما نیز خوشایند نیست.

 اثرگذاری نرخ ارز بر قیمت خدمات پس از فروش

وی در مورد قیمت ارائه خدمات پس از فروش مدیران خودرو نیز گفت: همیشه سعی کردیم قیمت را در حداقل ممکن نگه داریم اما این مسئله تابعی از نرخ ارز است. سعی ما این است که خدمات را با نرخ مناسبی ارائه کنیم اما تاثیر نرخ ارز را نباید نادیده گرفت را نباید نادیده گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰ میلیون دلار قطعات در یک انبار ۴۵ هزار متری داریم و در واقع قیمت این قطعات معجونی از نرخ های قدیم و جدید است تا با قیمت مناسبتری به دست مردم برسد.

رییس هیات مدیره شرکت خودروسازی مدیران در ادامه در خصوص داخلی سازی محصولات این شرکت نیز گفت: داخلی سازی خودرو در تیراژ اقتصادی امکان پذیر است، در غیر این صورت امکان ندارد که رضایت مشتری را داشته باشیم و در عین حال تکنولوژی جدید هم ارائه دهیم.

وی افزود: تیراژ، حرف اول را در عمق ساخت داخل می زند و اگر یک شرکت خودروساز با تیراژ ۳۵۰ هزار دستگاه فعال باشد می تواند قطعات مشترک بین مدلهای مختلف تولیدی خود داشته باشد و تولید محصولاتش اقتصادی شود.

وی تاکید کرد: اینکه خودرویی را در ایران کاملاً ساخت داخل کنیم ایده خوبی است ولی باید ببینیم آیا میتوان رضایت مشتری را نیز فراهم کرد؟

تولید خودروی اقتصادی در کشور امکان پذیر نیست

شریعت همچنین در مورد تولید خودروی اقتصادی در کشور و نقش مدیران خودرو در این رابطه گفت: در این زمینه کار ویژه‌ای را تعریف کرده ایم و در حال تعامل با وزارت صمت هستیم تا بتوانیم محصولمان را از نظر قیمت به حدی برسانیم که اقتصادی باشد.

 وی در مورد مصوبه دولت برای واردات خودروی اقتصادی نیز گفت طبق آیین نامه جدید دولت، اجازه واردات خودروی اقتصادی با حقوق گمرکی کمتر از حقوق گمرکی خودروهای تولیدی با واردات قطعات به صورت CKD وجود دارد و با و با این آیین نامه نمی توانیم خودروی اقتصادی در داخل تولید کنیم مگر اینکه حقوق ورودی خودروهای اقتصادی داخلی نیز معادل خودروهای اقتصادی وارداتی تعیین شود.

رییس هیات مدیره شرکت خودروسازی مدیران ادامه داد: در حال تعامل با وزارت صنعت هستیم ولی بعید است بتوانیم در مدت کوتاهی به نتیجه برسیم.

وی همچنین در مورد فراهم شدن شرایط صادرات خودرو از کشور نیز گفت: اگر دولت جایزه هزار دلاری بابت صادرات خودروهای ایرانی تعیین کند، امکان صادرات محصول به کشورهای مختلف از جمله روسیه را خواهیم داشت.

تولید ۳۵۰ هزار‌ دستگاه خودرو طی پنج سال آینده

مدیرعامل مدیران خودرو در ادامه گفت: یکی از اهداف اصلی ما در مدیران خودرو با برند ام وی‌ام و فونیکس پایین آوردن سطح آلایندگی محصولات عرضه شده در‌ بازا ‌‌کشور‌ است.

وی افزود: برنامه شرکت مدیران خودرو دستیابی به تولید ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری و سال آینده است و در عین حال،  تولید ۳۵۰ هزار‌ دستگاه خودرو در پنج سال آینده نیز پیش بینی شده تا سهم بازار‌ ۱۰ درصدی را در سال ۱۴۰۵ داشته باشیم.

شریعت در خصوص مرکز تحقیق و توسعه ایجاد شده توسط مدیران خودرو طی سال جاری نیز گفت: در برنامه سال آتی جذب نیرو و آموزش در‌ کشور‌ چین را داریم تا بتوانیم در‌ زمینه طراحی تا تولید محصول در کشور شروع به فعالیت کنیم.

مدیرعامل مدیران خودرو درباره برنامه تولید خودروی برقی توسط مدیران خودرو نیز اظهار داشت: اگر‌ وزارت صمت، معادن مس و لیتیوم را در اختیار‌ ما بگذارد، با سرمایه گذاران خارجی، خودرو برقی در چند سال آینده برای بازار تولید و عرضه خواهیم کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید