جزئیات خرید خودرو از سامانه یکپارچه امروز 16 شهریور

0
سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
سومین دوره ثبت نام متقاضیان خرید خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو امروز ۱۶ شهریورماه از ساعت ۱۴ به مدت سه روز آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار نبض صنعت، طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت در سومین دوره قرعه کشی یک پارچه نزدیک به 60 هزار خودرو عرضه می شود که 50 درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح حوانی و 20 درصد ظرفیت به خودروهای فرسوده اختصاص پیدا کرده است.

تنها تفاوت سومین دوره مرحله فروش خودرو را باید اخذ استعلام از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای متقاضیان مشمول طرح خودروی فرسوده عنوان کرد.

محدودیت های این نوبت از فروش خودرو به شرح زیر است:

انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام

کد ملی (هر کدملی یک خودرو)

سن (بالای 18 سال)

برای کلیه طرح های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (48 ماهه) ملاک است.

تبصره: الزام نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح های فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت 20 روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می گردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودروساز نخواهد بود.

دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو

عدم امکان صلح در قراردادهای فروش

صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا

غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از 5 ماه و 1000 کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.

توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمهhttps شروع و صرفاً با عبارت shaparak.ir به پایان می‌رسد.

از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره 4 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می گیرد؛ اینجانب با علم به کلیه مسولیتهای مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش؛ اقدام به ثبت نام می کنم.

شرکت های خودروساز داخلی مکلفند از زمان ابلاغ این قانون یک خودروی ایرانی به قیمت کارخانه به انتخاب و به نام مادر پس از تولد فرزند دوم به بعد در هر نویت ثیت نام برای یک مرتبه تحویل دهند.

تبصره – در هر نوبت ثبت نام پنجاه درصد خودروها مشمول این ماده می باشند و در صورتی که تعداد متقاضیان مشمول از پنجاه درصد خودروها در هر نوبت ثبت نام بیشتر باشد، اولویت با مادرانی است که طی دوسال قبل خودرویی دریافت نکره باشند. در هر صورت، اگر تعداد متقاضیان در اولویت یا خارج از آن، بیشتر از پنجاه درصد خودروها باشد، تعیین تکلیف از طریق قرعه کشی خواهد بود و سایرین می توانند در نوبت های بعدی ثبت نام کنند. چنانچه تعداد متقاضیان، کمتر از پنجاه درصد خودروها بود، فروش مابقی خودروها بلامانع است.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، مادران متقاضی در طرح جوانی جمعیت و خانواده، حداکثر یکبار میتوانند از شرایط ثبت نام خودرو در طرح مذکور استفاده نمایند. بنابراین متقاضیانی که قبلا در طرح های مشابه خودروسازان ثبت نام آنها نهایی نشده و واریز وجه نموده اند مجاز به ثبت نام مجدد نیستند.

این محدودیت ها شامل کلیه خودروهای قابل عرضه توسط شرکت های خودروسازی چه در طرح های قرعه کشی و چه طرح های خارج از قرعه کشی می شوند.

بنابر اعلام ایران خودرو، فردا پیش فروش 4 محصول با موعد تحویل حداکثر یک ساله صورت خواهد گرفت. در این مرحله متقاضیانی که در قرعه کشی های قبلی خودروسازان انتخاب نشده اند، می توانند در این طرح با رعایت شرایط ثبت نام کنند.

نام خودرو پیش پرداخت موعد تحویل
تارادستی 118 میلیون تومان خرداد و تیر 1402
تارا اتوماتیک 166 میلیون تومان خرداد و تیر 1402
دنا پلاس توربو دستی 144 میلیون و 500 هزار تومان خرداد و تیر 1402
دنا پلاس توربور اتوماتیک 159میلیون و 500 هزار تومان خرداد و تیر 1402

علاوه بر ایران خودرو، شرکت آرین پارس موتور امروز چهارشنبه 16 شهریورماه سومین فروش رسمی لاماری ایما را در سامانه یک پارچه انجام می دهد. در این شرایط فروش لاماری ایما با قیمت یک میلیارد و 79 میلیون تومان عرضه می شود. همچنین قواعد قبلی فروش خودروها در سامانه یک پارچه برقرار است.

مدت زمان ثبت نام اولیه برای خرید این خودرو جمعه 18 شهریورماه 1401  اعلام شده است، همچنین قرعه کشی این طرح فروش هفته آینده برگزار می شود.

سایپا نیز مانند سایر خودروسازان شرایط فروش فوق العاده (قرعه کشی) برخی از محصولات خود را اعلام کرد. متقاضیان می توانند از ساعت 14 امروز به مدت 72 ساعت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید