قافیه را در صنعت مبل‌سازی باختیم

0
صنعت مبلمان
یک کارشناس اقتصادی گفت: در صنعت مبل‌سازی و صادرات اجازه نداده ایم صادركنندگان، مشتریان هدف خود را در كشورهای آسیای میانه، عراق، افغانستان و كشورهای خلیج فارس پیدا كنند.

به گزارش نبض صنعت، مرید سادات با اشاره به اینكه كشورهای چین و تركیه بازارهای بین المللی ایران در صنعت مبل‌سازی و صادرات را گرفته اند، گفت: برای صادرات باید كمیت را در برابر كیفیت قرار بدهیم؛ در سطح كشور به ویژه در شهرهایی مانند ملایر كسانی در صنعت مبل فعالیت می كنند كه كیفیت بسیار بالایی دارند.

وی با ابراز تاسف از این مسئله كه در چند سال گذشته نتوانسته ایم هنر دست هنرمند كشور برای ساخت مبل را با قیمت تمام شده مناسب صادر كنیم، اظهار كرد: وقتی قیمت تمام شده زیاد باشد، سهم كشور از بازارهای مبل جهانی اندك خواهد شد.

این كارشناس مسائل اقتصادی از گسترش مبل های چینی و تركیه ای در بازارهای داخلی گفت و بیان كرد: این مبل ها كیفیت كمتری دارند و فقط از قیمت مناسبی برخوردار هستند. متاسفانه، قافیه را در صنعت مبل سازی باخته ایم.

بیشتر بخوانید: ۶۰ درصد مردم توان خرید مبل را ندارند

بیشتر بخوانید: گردش مالی ۸ میلیارد دلاری صنعت مبلمان

وی با تاكید بر ضرورت ارائه تسهیلات صادراتی برای مبل سازان، افزود: قطعا در زمینه صادرات مبل راه را اشتباه رفته ایم و اجازه نداده ایم صادر كنندگان، مشتریان هدف خود را در كشورهای آسیای میانه، عراق، افغانستان و كشورهای خلیج فارس پیدا كنند. در حقیقت می توانیم با تسهیل كردن روند صادرات به مبل سازان هنرمند كشورمان كمك كنیم.

مرید سادات افزود: بدون تردید كشورهای اطراف ایران، بازارهای هدف بسیار خوبی هستند و اگر همین كشورهای اطراف را پوشش دهیم، برای بازار مبل ایران كافی است، اما متاسفانه شاهد هستیم كشورهای تركیه و چین توانسته اند جای ایران را در این كشورها در صنعت مبل بگیرند.

وی با اشاره به مشكلات مبل در حوزه صادرات گفت: یكی از مهمترین اقداماتی كه باید در این زمینه صورت بگیرد، تسهیل و كاهش قیمت حمل و نقل است و این موضوع با توجه به جاگیر بودن مبلمان برای نقل و انتقالات اهیمت زیادی دارد، زیرا حمل و نقل بخش اعظمی از قیمت تمام شده را به خود اختصاص می دهد. می توانیم با ایجاد اتاق های بازرگانی مشترك و برگزاری نمایشگاه های مختلف در كشورهای اطراف، بازار هدف را مجددا به دست آوریم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید