اختصاصی|مصوبه ایجاد سامانه یکپارچه‌ تسهیلات ارزی و ریالی ابلاغ شد

0
مصوبه هیات دولت در خصوص تکلیف بانک مرکزی نسبت به ارتقای سامانه های موجود و یا راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه تسهیلات ریالی و ارزی برای تمام بانک ها و موسسات اعتباری ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ هیات وزیران در خصوص “تکلیف بانک مرکزی نسبت به ارتقای سامانه های موجود و یا راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه تسهیلات ریالی و ارزی برای تمام بانک ها و موسسات اعتباری” طی نامه شماره ۱۱۱۲۹۶ در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس، بانک مرکزی یک سال فرصت دارد تا نسبت به ارتقای سامانه های موجود و یا راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه تسهیلات ریالی و ارزی برای تمام بانک ها و موسسات اعتباری اقدام کند.

متن مصوبه دولت در مورد تکلیف بانک مرکزی نسبت به ارتقای سامانه های موجود و یا راه اندازی سامانه الکترونیکی یکپارچه تسهیلات ریالی و ارزی برای تمام بانک ها و موسسات اعتباری به شرح زیر است:

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت اخیرا گفته بود: طبق مصوبه هیئت دولت بانک مرکزی موظف شد سامانه یکپارچه‌ای برای تسهیلات ارزی و ریالی راه اندازی کند تا کل فرایند و میزان سود در آن ذکر شود.

وی اظهار داشت: در جلسه اخیر هیات دولت در مورد رفع موانع تولید مصوباتی داشتیم و به موجب آن بانک مرکزی موظف شد سامانه یکپارچه‌ای برای تسهیلات ارزی و ریالی راه اندازی کند تا کل فرایند و میزان سود در آن ذکر شود.

بیشتر بخوانید: بانک مرکزی موظف به ایجاد یکپارچگی در اعطای تسهیلات شد

وزیر صمت اضافه کرد: این یکی از چالش‌های ما بود به دلیل اینکه تولیدکنندگان معترض بودند که نمی‌دانند سودها چطور محاسبه می‌شود. ما در حوزه تسهیلات، یکپارچگی نداریم که خوشبختانه مصوب شد بانک مرکزی این اقدام را انجام دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید