استاندارد خودروهای وارداتی نهایی شد

0
خودرو خارجی
عضو کمیسیون صنایع مجلس از نهایی شدن استاندارد خودروهای وارداتی خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، رضا تقی‌پور انوری در خصوص تصویب قانون ساماندهی خودرو در خرداد ماه امسال و فرصت سه‌ماهه وزارت صمت برای تدوین و ارائه استاندارد خودروهای وارداتی، اظهار داشت: مطابق آخرین گزارش وزیر صمت به کمیسیون صنایع مجلس، استانداردهای خودرویی آماده است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

وی براز امیدواری کرد با واردات رسمی خودروها در آینده نزدیک، شاهد کاهش التهابات در بازار خودرو باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با بیان اینکه برای توسعه صادرات کشور، نمایندگان مجلس نیز طرح‌ها و پیشنهاداتی داشته و دارند، گفت: نمایندگان خانه ملت به‌طور قطع حامی صادرات هستند و هر پیشنهادی که دولت در قالب لایحه برای برداشتن محدودیت‌ها، تعریف مشوق‌ها و تسهیل صادرات داشته باشد، حمایت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم با توجه به توصیه‌ رهبر معظم انقلاب، در این زمینه ابتکار عمل را به دولت بدهیم تا در مراحل بررسی با مخالفت دولت مواجه نباشیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه در مورد موضوع خودکفایی در تامین ماشین‌آلات و تجهیزات، خاطرنشان‌ کرد: در این مساله، اندازه بازار، حجم نیاز و نوع فناوری مهم است و اینکه تصمیم گرفته شود که اینها می‌تواند به صورت کامل ساخت داخل باشد یا خیر؟

بیشتر بخوانید : پیش‌بینی رشد صادرات و بهبود فضای کسب و کار در سال جاری

وی بیان‌داشت: از آنجایی که تنوع ماشین‌آلات زیاد است، شاید منطقی نبوده و همچنین از نظر اقتصادی به‌صرفه نباشد که بخواهیم همه آنها را تا لایه‌های آخر به صورت داخلی تولید کنیم.

تقی‌پور ادامه‌داد: اکنون وزارت صمت نیز چنین برنامه‌ای را تدوین کرده و در عین حال نیاز است تا به نیاز بازار و درخواست‌های سرمایه‌گذاران نیز اهمیت داده شود.

ممنوعیت واردات ماشین‌آلات دارای مشابه داخلی

وی گفت: مطابق قانون، واردات ماشین‌آلاتی که مشابه داخلی دارند ممنوع است و دولت نیز به خوبی این موضوع را رعایت می‌کند.

به گفته این نماینده مجلس، سیاست‌های کلی تعرفه‌ای از سوی مجلس تعریف می‌شود، اما جدول تعرفه‌ها در اختیار دولت است که در مباحث بودجه‌ای وارد می‌کند.

تقی‌پور ادامه‌داد: یکی از مشکلات موجود، عدم اطلاع کامل صنعتگران داخلی از توانمندی‌های یکدیگر است، اما نمایشگاه‌ها فرصتی هستند تا تبادل اطلاعات و آشنایی بین شرکت‌ها انجام شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید