در حال تعیین واردکنندگان خودرو هستیم

0
وزیر صنعت، معدن و تجارت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: متقاضیان بسیاری برای واردات خودرو درخواست دادند اما تعداد زیادی از آن‌ها شرایط اولیه را نداشتند، به زودی افرادی که تمام شرایط را دارا هستند، مشخص خواهد شد و واردات خودرو آغاز می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، سید رضا فاطمی امین درباره واردات خودرو اظهار داشت: فرآیند واردات خودرو شروع شده؛ متقاضیانی برای واردات درخواست دادند که تعداد زیادی از آنها شرایط اولیه را نداشتند.

وی افزود: عده‌ای از متقاضیان واردات خودرو که از شرایط اولیه برخوردار بودند، انتخاب شدند و مراحل آن در حال طی شدن است، به زودی افرادی که تمام شرایط را دارا هستند، مشخص خواهد شد و واردات خودرو آغاز می‌شود.

فاطمی امین درباره شرایط مورد نیاز واردکنندگان خودرو توضیح داد: این شرایط همان مواردی است که در قانون مطرح شده به طور مثال باید خدمات پس از فروش ارائه کنند، انتقال فناوری انجام دهند.

وزیر صمت همچنین در ادامه گفت: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو، به ازای شماره‌گذاری هر خودروی تولیدی، 4 خودرو باید اسقاط شود که این موضوع موجب بروز مشکلاتی می‌شود زیرا با نبود خودروی فرسوده برای اسقاط، تولید متوقف می‌شود در واقع اتصال تولید به اسقاط موانعی ایجاد می‌کرد که برای رفع این موضوع دولت لایحه‌ای دوفوریتی به مجلس ارائه کرد که دوفوریت آن مصوب شد.

وی با بیان اینکه جزئیات این لایحه در نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن بررسی و تصویب شد، افزود: دولت در این لایحه پیشنهاد داده بود که در صورت نبود گواهی اسقاط و توقف تولید، اجازه داده شود که خودروهای تولیدی شماره‌گذاری شود اما تولیدکنندگان یک در صد از قیمت خودرو را به حساب صندوقی واریز کنند تا منابع به دست آمده صرف نوسازی موتورسیکلت و خودروهای فرسوده شود که در کمیسیون صنایع و معادن عدد یک درصد به 1.5 درصد افزایش یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس، توضیح داد: دولت لایحه یک فوریتی برای تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو ارائه کرده بود که این لایحه در کمیسیون بررسی و مصوب شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید