نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش قیمت خودرو، پیش از اصلاح ساختار خودروسازیها و کاهش هزینههای مازاد اجحاف در حق مردم است و نارضایتی مردم از خودروهای داخلی را بیشتر میکند.
به گزارش نبض صنعت، علی جدی درباه انتشار برخی خبرها مبنی بر افزایش قیمت کارخانهای خودرو، گفت: از آنجا که ساختار تولید خودروسازیها با مشکلاتی روبهرو بوده، بازار این محصول انحصاری است و دولت در این حوزه نقش اصلی در تصمیمگیری دارد، هزینههای سربار این صنعت بسیار است.
وی با بیان اینکه هزینه مازاد صنعت خودروسازی از جیب مصرفکننده پرداخت میشود، افزود: تولیدکننده خودرو انگیزهای برای ارتقا کیفیت خودروهای تولیدی ندارد زیرا عرضه و تقاضا خودرو متناسب نیست و مصرفکننده ناچار به خرید این خودروها است.
جدی اضافه کرد: افزایش قیمت خودرو، پیش از اصلاح ساختار خودروسازیها و کاهش هزینههای مازاد اجحاف در حق مردم است و نارضایتی مردم از خودروهای داخلی را بیشتر میکند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار خودروسازیها باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: هرچند وزارت صمت اقداماتی در این حوزه انجام داده اما سرعت آن باید افزایش یابد.
جدی اضافه کرد: فاصله قیمتی خودرو در کارخانه با بازار با افزایش بهای این کالا در کارخانه کاهش نمییابد زیرا اکنون تقاضا بیش از عرضه بوده و خودرو به کالایی سرمایهای تبدیل شده بنابراین قیمت خودرو در بازار همزمان با گران شدن خودرو در خودروسازیها افزایش مییابد.
انتهای پیام