قیمت كالای اساسی به شهریور۱۴۰۰ بازمی‌گردد

0
کالای اساسی
کالای اساسی
معاون دیجیتال و فناوری شركت فارا با بیان اینكه درپی ارز ترجیحی و با صدور كالا برگ الكترونیك، كالاهای اساسی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ عرضه می‌شود، گفت: زیرساخت اجرای كالابرگ فراهم است.

به گزارش نبض صنعت، هادی كاشف با تاکید بر لزوم تجهیز كشور به زیرساخت فنی برای اعطای كالابرگ، تاكید كرد: بدون هزینه اضافی برای كشور بابت زیرساخت، رفتار خرید مردم هم نباید تغییر كند.

وی با اعلام اینكه شركت مطبوع‌اش از سوی وزارت كار، مكلف به اجرای طرح كالابرگ الكترونیك شده است، افزود: وزارت صمت همكاری دارد و شرایطی ایجاد تا كالابرگ محقق شود.

مجری طرح كالابرگ الكترونیكی از تجهیز كشور به زیر ساخت خبر داد و گفت: فروشگاه‌ها باید یك دستگاه كارتخوان داشته باشند تا اقلام مورد نظر در اختیار مردم قرار گیرد و دولت در صدد تصویب آئین نامه‌های اجرایی است.

حساسیت به كوپن باید برطرف شود

همچنین وحید توسلی، مشاور مدیرعامل فارا با اشاره به اینكه قانون یك بسته كامل در كالابرگ در نظر گرفته است، گفت: قرار بود یارانه پر درآمدها حذف شود و اگر عدالت اجتماعی همین باشد، وزارتخانه مشخصی به منظور تحقق آن مكلف است. داستان كالابرگ اما متفاوت است و باید گفتگوهای بیشتری صورت دهیم و قانونگذار در این زمینه تصمیم گرفته است؛ بنابراین اگر به چرایی‌ها دقت كنیم بخشی از حساسیت‌ها حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: تاثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت کالاهای اساسی

بیشتر بخوانید: موجودی ذخایر گندم و کالاهای اساسی کشور ۱۰۰ درصدی شد

توسلی در مورد اینکه ممكن است كالابرگ هم مانند ارز ۴۲۰۰ به بیراهه برود، افزود: ارز ۴۲۰۰ مصوبه مجلس نبود و تصمیمی بود كه بخشی از دولت قبل گرفت و به نام شخص خاصی هم معروف شد و لذا تصمیمی قانونی نبود.

كالا برگ كوپن نیست

مجری طرح اجرای كالابرگ الكترونیك ادامه داد: بر اساس جمع بندی تقنینی به این نتیجه رسیدند كه ارز ترجیحی باید حذف شود و در این بین در قانون اشاره شده است كه حذف ارز ترجیحی موجب زیان به مصرف می‌باشد. لذا برای كالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشكی ارز در نظر گرفتند و برای جبران زیان مصرف كننده تلاش می‌شود از طریق كالابرگ الكترونیكی اقدام گردد كه یك نوع اعتبار هوشمند است نه كوپن.

توسلی افزود: در امور پزشكی هم از طریق بیمه‌ها چنین اتفاقی صورت می‌گیرد و مشابه كالابرگ به كرات در كشور صورت می‌گیرد ولی نباید تجربه كوپن را تداعی كند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید