قیمت پایه سیمان حداقل ۳۵درصد افزایش یافت

0
سیمان
سیمان
دبیر انجمن صنعت سیمان از اجرای افزایش حداقل ۳۵درصدی قیمت پایه سیمان خاکستری در انواع مختلف محصولات در هفته جاری خبر داد و گفت: این افزایش قیمت پایه پس از دو سال ثابت ماندن قیمت اجرایی می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، علی‌اکبر الوندیان دبیر انجمن صنعت سیمان طی نامه‌ای به بورس کالا اعلام کرد: با توجه به افزایش بی‌رویه هزینه‌های تولید سیمان و درخواست‌های مکرر شرکت‌های سیمانی در خصوص منطقی کردن قیمت پایه سیمان در بورس کالا و با عنایت به اینکه قیمت‌های پایه از حدود دو سال گذشته ثابت مانده و به‌دلیل تبعات ناشی از راکد بودن بازار و پیش‌بینی تشدید رکود ناشی از ورود به فصل سرما که نهایتاً منجر به زیان و سوق دادن این صنعت به‌ سمت ورشکستگی خواهد شد به‌رغم درخواست کارخانه‌ها برای افزایش 60 درصدی قیمت پایه، نظر به بررسی‌های صورت‌پذیرفته از طرف گروه کارشناسی انجمن در قیمت تمام‌شده کارخانه‌های سیمان و شرایط حاکم بر جامعه، افزایش حداقل 35 درصد به قیمت پایه سیمان خاکستری در انواع مختلف محصولات، معقول و مورد تقاضای صنعت است.

این خبر باعث شده است تابلوی معاملات بازار سهام امروز در گروه سیمانی‌ها سبزپوش باشد تا پس از واقعی‌سازی قیمت‌ها در صنایع مختلف از جمله خودرو که عرضه محصولات مختلف در بورس کالا و رهایی از قیمت‌گذاری دستوری سرعت گرفته است، از هفته جاری به صنعت سیمان برسد.

بیشتر بخوانید : نگرانی سیمانی ها با شروع فصل زمستان

حذف قیمت‌گذاری دستوری و احیای تولید و کسب‌وکارها از جمله برنامه‌های اعلامی از سوی مسئولان دولتی بوده است که گام به گام در حال اجراست. به‌اعتقاد کارشناسان بازار سرمایه، حذف قیمت‌گذاری دستوری یکی از ابهامات بزرگ بر سر بازار سهام را کنار می‌زند و بیانگر عزم جدی دولت برای حمایت از بازار سرمایه و تولید است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید