ارزش سهام عدالت ۲۰ میلیون تومان شد

0
معاون وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر هر سهام عدالت كه با قیمت یك میلیون تومان واگذار شده بود حدأقل ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی هم تقریباً بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش نبض صنعت، هادی قوامی معاون وزارت اقتصاد در رابطه با نقش تعاون در اقتصاد ایران اظهار كرد: بخش تعاون یكی از بخش‌های مهم اقتصاد ایران است و تلاش می‌شود كه سهم بخش تعاون در اقتصاد افزایش پیدا كند.

وی از ساماندهی شركت‌های تعاونی سهام عدالت خبر داد و گفت: یكی از اتفاقات خوبی كه در سال‌های اخیر افتاد، تعاونی‌های سهام عدالت بود كه شركت‌های تعاونی آن‌ها در شهرستان‌ها و استان‌ها تشكیل شد. سهام عدالت در قالب این شركت‌های تعاونی به حدود ۶ دهك از جمعیت كشور داده شد و هم اكنون نزدیك ۴۹ میلیون نفر و عمدتاً از دهك‌های پایین جامعه سهامدار این شركت‌های تعاونی سهام عدالت هستند.

معاون وزارت اقتصاد گفت: ارزش اسمی این سهام‌ها در تاریخی كه واگذار شد حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بود اما به نرخ روز الان بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است.

این مقام مسئول عنوان كرد: در حال حاضر هر سهام عدالت كه با قیمت یك میلیون تومان واگذار شده بود حدأقل ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی هم الان تقریباً بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

قوامی افزود: ما در حال حاضر از طریق سازمان خصوصی سازی در تلاشیم كه جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت كنند.

وی با بیان اینكه مدل واگذاری‌ها در سال‌های اخیر تغییر ماهیتی پیدا كرده تا گروه‌های هدف بیشتری را در برگیرد افزود: تلاش وزارت اقتصاد بر این است كه اصل قانون اساسی تحقق پیدا كند تا اقتصاد در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی اداره شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید