واگذاری زمین با شرایط ویژه به شرکت‌ های دانش بنیان

0
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: یکی از اولویت‌های این سازمان واگذاری زمین با شرایط ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش نبض صنعت، رضا رحیمی افزود: امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، در کنار تولید و اشتغال، به مقوله دانش بنیان‌ها توجه جدی شده است و طبق این رویکرد، یکی از اولویت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران واگذاری زمین با شرایط ویژه به این شرکت‌هاست.

وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیانی که دارای رتبه (گرید) دانش بنیانی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور باشند در گرفتن زمین و تقسیط طولانی مدت هزینه‌هایی که باید برای زمین بدهند، در اولویت هستند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال شرکت‌های دانش بنیان به صورت ویژه حمایت می‌شوند و مدیران استان‌های مختلف باید این مهم را در اولویت کار خود قرار دهند.

رحیمی ادامه داد: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی از اهداف ما حمایت از واحد‌های صنعتی راکد و فعال کردن و به ظرفیت رساندن این واحدهاست.

وی گفت: در این خصوص، این سازمان به شاخص برنامه‌ای که از ابتدای سال تعریف شده رسیده و مورد تایید سازمان بازرسی نیز قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تصریح کرد: در مجموع فعال کردن واحد‌های تولیدی کشور رو به جلوست و امسال هم از محل کمک‌های فنی و اعتباری به استان‌های کمتر توسعه یافته مبالغی کمک شده و تفاهم نامه‌ای با بانک ملی در این رابطه منعقد شده است.

بیشتر بخوانید : واگذاری خارج از مزایده زمین به دانش بنیان‌ها در شهرک‌های صنعتی

رحیمی افزود: بانک ملی نیز در این راستا تسهیلات کم بهره تری را به واحد‌های نیمه راکد و راکد ارائه می‌کند تا این واحد‌ها به چرخه تولید بازگردند.

وی ادامه داد: برای کهگیلویه و بویراحمد سه میلیارد تومان از محل منابع سازمان و پنج برابر این رقم را بانک ملی به واحد‌های نیمه فعال و راکد ارائه می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گفت: سیاست و راهبرد ما این است که از نیرو‌های بومی در مدیریت شرکت‌های استانی استفاده کنیم.

رحیمی، اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت خوبی در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، منابع آبی و کشاورزی دارد که می‌توانند در اشتغالزایی این استان موثر واقع شوند. این استان چهار فصل پوشش منابع طبیعی خوبی دارد و در صورت همکاری اداره کل منابع طبیعی برای واگذاری زمین، آمادگی داریم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا کارگاه‌های کوچک در شهرک‌های تقاضا محور ایجاد و راه اندازی شود.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید